حسن اشجاری سرمربی شهرداری آستارا:

جاه‌طلب هستم و می‌خوام تفکراتم را ارتقاء دهم | درآمد سالیانه یک دلال از من مربی بیشتر است

سرمربی شهرداری آستارا می‌گوید در حال حاضر با افزایش قیمت و تورم در کلیه بخش ها مواجه هستیم اما این دلیل نمی شود که بیایم و این مسائل را در فوتبال حل و فصل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دی اسپورت، حسن اشجاری، سرمربی شهرداری آستارا در خصوص آخرین وضعیت تیمش اظهار داشت: ما تیمی هستیم با بودجه محدود که بخشی از این بودجه را بخش خصوصی و بخش دیگر آن را شهرداری برعهده گرفته است. سعی کردیم در بخش هزینه ها طوری مدیریت کنیم متضرر نشویم بازیکنانی را به خدمت گرفتیم که هم کیفیت خوبی داشته باشند و هم با مبلغ مناسبی قرارداد ببندیم.

اشجاری افزود: ما زیاد بدنبال این نبودیم که در بازار نقل و انتقالات شلوغ کنیم سعی کردیم بیشتر از بازیکنان بومی استفاده کنیم ما در مرحله پلی آف چون دو بازی با تیم پاس همدان داشتیم بیشتر بازیکنان‌مان را از این تیم، سه بازیکن از داماش، یک بازیکن از مس شهربابک و در ادامه شاکله اصلی تیم‌مان را حفظ کردیم. و در این بین بازیکنان جوان و زیر ۲۳ را نیز جذب تیم کردیم که فکر می کنند این بازبکنان می توانند به عنوان پدیده لیگ خود را نشان دهند.

سرمربی شهرداری آستارا بیان داشت: در این سه سالی که از لیگ استان پله پله به لیگ دسته دوم صعود کردیم در همه این سال‌ها مدعی قهرمانی بودیم اما هرگز در اول کار من هیچ قولی دادم و در حال حاضر چیزی که برای من اولویت و حائز اهمیت است سهمیه این هر طوری که است در لیگ حفظ شود و اولویت های بعدی باید ببینیم در ادامه چه چیزی پیش خواهد آمد.

وی افزود: اینکه شخصی جاه طلب باشم قطعا هستم بدنبال این هستم که به عنوان مربی جوان تفکراتی که در لیگ های پایین تر داشتم در لیگ یک این تفکرات را ارتقاء بدهم و این مسئله را به همه اهالی فوتبال و هواداران نشان دهم از همه مهم تر می خواهم در لیگ یک تیمی قابل احترام و شگفتی سازی باشیم.

اشجاری ادامه داد: نه بدنبال صعود هستیم و نه می توانیم با تیمی که ۴۰ الی ۵۰ میلیارد هزینه کرده است رقابت کنیم قطعا سعی می کنیم فوتبال و باشگاه سالمی داشته باشیم و نتایج را درون زمین رقم بزنیم و اجازه ندهیم اتفاق های بدی علیه تیم‌مان رخ دهد‌. امیدوارم حداقل امسال لیگ سالم تری داشته باشیم تا بتوانیم تمام تمرکزمان فقط بر روی فوتبال و در مستطیل سبز باشد.

سرمربی شهرداری آستارا بیان داشت: متاسفانه در لیگ های پایه چیزی که من دیدم این بود که علاوه بر اینکه باید همه حواس‌مان را بر مستطیل سبز معطوف می کردیم باید مراقب خیلی چیزها می بودیم امسال به لیگ یک صعود کردیم اولین تجربه ما است اما باید اینجا هم باید همه حواس‌مان را جمع کنیم! و تمرکز زیادی بر روی کارمان داشته باشیم.

او بیان داشت : امیدوارم لیگ سالم داشته باشیم و هر مربی که در این لیگ کار می کند سالم تر کار کند دوستی در سنگاپور داشتم که برای مربیگری به آنجا رفته که گویا مدیرعامل باشگاه از او خواسته بود که فقط تیم را تمرین دهد و کاری به نتیجه نداشته باشد وقتی ماجرا را جویا شدم گفتند مدیرعامل باشگاه ها با هم زد و بند می کنند که امیدوارم فوتبال ما هم به سمتی نرود که شبیه به فوتبال سنگاپور شود!

سرمربی شهرداری آستارا اظهار کرد: امیدوارم مسئولان به فساد در فوتبال ورود کنند و مطمئنم که اگر عزم جدی و ملی برای فوتبال باشد خیلی اتفاق ها در فوتبال ما رخ نمی دهد. درآمد یک دلال در سال از من مربی یا بازیکنان ستاره و ملی پوش بیشتر است.

وی افزود: الان با قیمت نجومی بازیکن مواجه شده ایم بازیکن زیر ۲۳ سالی که فصل گذشته فقط یک بازی برای تیمش انجام داده است برای عقد قرارداد در فصل جدید ۳۰۰ میلیون طلب پول می کند در صورتی که بازیکن زیر ۲۳ باید درخواست کند که فقط کارت بازی برایش صادر شود ولی متاسفانه قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی را وضع کردیم که با این قانون کلیه بازیکنان باکیفیت لیگ یک به لیگ برتر انتقال یافته اند و بازیکنانی که از لیگ دو و حتی سه به لیگ یک می آیند قیمت های بازیکنان لیگ برتر را مقایسه کرده و طلب یک میلیارد پول می کند!

اشجاری اضافه کرد: تنها هزینه کردن کفایت نمی کند و باید این مسائل طوری مدیریت شوند که در آینده لوث نشود. در حال حاضر با افزایش قیمت و تورم در کلیه بخش ها مواجه هستیم اما این دلیل نمی شود که بیایم و این مسائل را در فوتبال حل و فصل کنیم. بازیکن باید بداند که در سن ۲۲ سالگی یک قیمت دارد و در سن ۲۶ سالگی که در اوج بازیکنی خود قرار دارد قیمتش بالا می رود زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم روال این گونه بود.

او ادامه داد: الان ارزش بازیکنان کاذب است دفاع چپی داریم از خط نیمه زمین رد نمی شود اما برای فصل جدید ۷ میلیارد قرارداد بسته است اما خود من در ذوب آهن ۹۰ تا پاس گل دادم که در ۶ سال حضورم در این تیم قراردادم به ۳۰۰‌ میلیون نرسید!

سرمربی شهرداری آستارا در خصوص حضور ۴ نماینده استان گیلان در لیگ یک و تقابل تیمش با آنها گفت: با توجه به سوابقی که این تیم ها دارند حریف سرسختی هستند اما قطعا ملوان می تواند حریف سرسخت تری نسبت به سایر تیم ها باشد. ملوان تیمی است که از آن به فوتبال ایران معرفی شدیم و تمام زندگی‌مان مدیون باشگاه ملوان هستیم تنها چیزی که برای این تیم ریشه دار، قدیمی و مردمی می توانم بگویم قابل احترام ترین تیم در لیگ و حتی فوتبال ایران تیم ملوان است.

وی در مورد تعویق احتمالی لیگ به خاطر شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: هر چقدر لیگ به تعویق بیفتد به ضرر باشگاه ها مخصوصا باشگاه هایی که از لحاظ مالی توان کمتری دارند خواهد بود و بالاخره باید برگزار شود. فوتبال در بدترین جاهای دنیا که از لحاظ شیوع کرونا اوضاع خوبی ندارند برگزار می شود اما لازمه آن این است که پروتکل ها را رعایت کنیم که ما متاسفانه در این زمینه همدیگر را گول می زنیم. به تیم ها می گویند باید PCR انجام بدهی اما بعضا در این زمینه با توجه به هزینه هایی که دارد تقلب می شود در بحث تست ها هزینه هایی برای باشگاه ها وجود دارد اگر طوری هماهنگ کنیم تا در این زمینه باشگاه ها متضرر نشوند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

اشجاری در پایان در خصوص منع حضور تماشاگران در استادیوم ها نیز گفت: ما تیمی پرهوادار از خطه شمال کشور هستیم شهرستان آستارا شهری ۹۰ هزار نفری است که قطعا در رقابت های لیگ یک در دیدارهای خانگی‌مان استادیوم پر خواهد شد اما منع حضورشان در استادیوم ناراحت کننده است اما با توجه به اینکه سلامت جامعه و رعایت پروتکل های بهداشتی در میان است تصمیم درست این است که فعلا تماشاگران را در کنار خود نداشته باشیم.

Share