معاون آبفای گیلان خبر داد؛

تکمیل طرح فاضلاب شهرک شهید انصاری رودسر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان

جمع آوری، هدایت و تصفیه فاضلاب محدوده شهرک شهید انصاری رودسر در کنار ساحل دریای خزر در این شهر، از سال‌ها پیش به عنوان یک هدف برای کاهش آلودگی محیطی و بهبود محیط زیست منطقه، توسط آبفای گیلان سیاست‌گذاری شد و در دستور کار اجرائی شرکت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهرک شهید انصاری رودسر خبر داد.

علیرضا غیاثی، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای گیلان با اعلام این خبر گفت: مطالعات جمع‌آوری فاضلاب این منطقه در قالب طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب بهداشتی رودسر توسط مهندسین مشاور عمران محیط زیست انجام و عملیات اجرائی آن در قالب دو قرارداد تاکنون با اجرای ۷ کیلومتر شبکه فاضلاب بهداشتی با لوله ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیمتری پلی اتیلن فاضلاب و یک کیلومترخروجی پساب با لوله ۲۵۰ میلیمتری پلی اتیلن فاضلاب و همچنین خرید زمین مورد نیاز برای احداث تلمبه خانه اصلی فاضلاب منطقه، در حال انجام می‌باشد.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به محدودیت های تامین اعتباری موجود در این طرح، و الزام تحقق هدف شرکت، مبنی بر بهره مندی حداکثری مردم شریف شهرستان رودسر از هزینه های انجام شده در طرح های فاضلاب و اثر بخشی آن، با ارائه ی طرح احداث تصفیه خانه ی فاضلاب محلی در زمین از پیش تهیه شده، طراحی و خرید پکیج های تصفیه فاضلاب مورد نیاز برای این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدام، در صورت تامین اعتبار مصوب سال جاری این طرح به میزان ۶۳ میلیارد ریال تا پایان سال مالی اعتباری جاری، فاضلاب محدوده شهرک شهید انصاری رودسر به عنوان نخستین منطقه در طرح فاضلاب این شهر، به طور کامل جمع آوری و تصفیه و پساب قابل استفاده  آن نیز صرف امور آبیاری فضای سبز منطقه خواهد شد و به صورت پاک به طبیعت بازگردانده می‌شود.

گفتنی است طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر رودسر از سال ۱۳۷۲ شروع و تاکنون با هزینه کردی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، داراری پیشرفت فیزکی ۲۶.۴ درصد می باشد.

Share