مدیرکل مدیریت بحران استاندار گلستان خبر داد:

تکاوران ارتش به کمک مهار آتش جنگل توسکستان آمدند

سیدرضا قادری اظهار داشت: در هفتمین روز وقوع آتش جنگل توسکستان، تکاوران ارتش در قالب گروه های ۱۴ نفره با تجهیزات تخصصی در حال خاموش کردن آتش در گجه، پمبول‌چال و مازوآرام هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استاندار گلستان با اشاره به تقویت حضور نیروهای عملیاتی و تخصصی برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌‎های توسکستان گرگان گفت که برای سرعت بخشیدن به عملیات اطفا حریق، تکاوران ارتش از صبح امروز شنبه وارد محدوده آتش شدند.

سیدرضا قادری اظهار داشت: در هفتمین روز وقوع آتش جنگل توسکستان، تکاوران ارتش در قالب گروه های ۱۴ نفره با تجهیزات تخصصی در حال خاموش کردن آتش در گجه، پمبول‌چال و مازوآرام هستند.

وی ترکیب هر یک از گروه های اعزامی را ۱۴ نفر متشکل از قرق بانان، محیط بانان، جنگلبانان، نیروهای امدادی، کوهنوردها و تکاوران ارتش اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط جوی و مه آلودگی، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و نیروها به صورت پیاده راهی کانون های آتش می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار گلستان ادامه داد: اقلام مورد نیاز مهار آتش مانند بیل، آتش‌کوب، شن‌کش و دمنده در منطقه به میزان کافی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که طی ساعات آینده و با آغاز احتمالی بارش باران در منطقه شاهد خاموش شدن کامل آتش جنگل های توسکستان گرگان باشیم.

آتش از یکشنبه ۱۱ آبان جنگل‌های پهن‌برگ توسکستان گرگان را فرا گرفت و آرام آرام به سمت ارتفاعات پنبول‌چال و مازوآروم و سپس گنج‌دره، دمبلیان، دره‌دوک، گجه ، مازو آروم و روغن خانه گسترش یافت و در این مدت علاوه بر سوزاندن گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی) تعدادی از تنه های درختان جنگلی را خاکستر کرد.

افزایش دمای چند روز پیش گرگان به حدود ۳۵ درجه و حضور گردشگران در مناطق جنگلی از دلایل احتمالی آتش سوزی جنگل توسکستان است هرچند روند وضعیت جوی رو به سرد شدن و بارندگی است.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

Share