هشدار قاطعانه سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به آذربایجان و ارمنستان

تقویت دفاعی خطوط مرزی ایران در پی وخیم تر شدن شرایط در قره‌باغ

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کرده و به خطوط قرمز ایران ورود نکنند که در غیر اینصورت قطعا پشیمانی بدنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به بحران قره باغ و تجاوزات چندباره دو طرف درگیر به خاک کشورمان، اظهار کرد: به دنبال درگیری های نظامی دو کشور آذربایجان و ارمنستان و عدم رعایت قواعد بین المللی حسن همجواری و مصالح جنگی در مرزهای کشور ثالث که در منازعات دو کشور، منجر به شلیک و اصابت تعدادی خمپاره به داخل مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران گردیده است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت دفاعی خطوط مرزی ایران، اعلام می‌کند امنیت مناطق مرزی و مردم ایران، خط قرمز ماست.

سردار شکارچی گفت: در این رابطه به هر دو کشور درگیر یادآور می‌شویم که اولا مراقب آتش افروزی و شیطنت‌های بیگانگان باشند، ثانیا مشکلات فیمابین را از طریق مسالمت‌آمیز و گفتگو حل و فصل کنند و ثالثا با بی‌دقتی در عملیات نظامی خود، مرزهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و  امنیت و آسایش هموطنان ما را که خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، به مخاطره نیندازند و باجدیت و دقت در این خصوص  مراقبت کنند.

وی افزود: رعایت حسن همجواری  و صبوری ایران اسلامی با دو کشور، نباید مورد سوءاستفاده قرارگیرد، لذا هشدار می‌دهیم  با هرگونه تعرض و تهدید برخوردی سخت خواهیم کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: در پی درگیری های اخیر نظامیان دو کشور  در منطقه قره باغ، نخجوان و ارمنستان به دلیل شیطنت برخی بازیگران منطقه‌ای و حملات راکتی و توپخانه‌ای طرف های درگیر، برخی مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران  تحت تاثیر قرار گرفته و خساراتی به هموطنان مرزنشین وارد کرده است.

سردار شکارچی تصریح کرد: تاکید می‌کنیم دو کشور مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کرده و به خطوط قرمز ایران ورود نکنند که در غیر اینصورت قطعا پشیمانی بدنبال خواهدداشت.

Share