آیت الله فلاحتی در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آستارا

ترامپ الفبای سیاست را نمی‌داند | حرف عادی ترامپ فحش است

فلاحتی با اشاره به اینکه حرف عادی ترامپ فحش است، افزود: همه سیاست‌مداران جهان و حتی خود آمریکا این ادبیات را می‌شناسند و بر آن یقین دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هشت طلبه حوزه علمیه آستارا به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت مسلمانان، طی آئینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان، معمم و به لباس روحانیت آراسته شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در آئین عمامه‌گذاری طلاب در مصلی شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: علما به عنوان طلایه داران دین اسلام باید با پیشه کردن تقوا، مردم را به سعادت دنیوی و اخروی هدایت کنند.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری الگوی کاملی برای طلاب و علما هستند و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از رسالت‌های مهم عالمان دین است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ الفبای سیاست را نمی‌داند، بیان کرد: سال‌ها است که مردم آمریکا شعار نخواستن جمهوری خواهان و دموکرات‌ها را سر می‌دهند، ولی رجال سیاسی آنجا این اعتراض‌ها را نمی‌بینند.

فلاحتی با اشاره به اینکه حرف عادی ترامپ فحش است، افزود: همه سیاست‌مداران جهان و حتی خود آمریکا این ادبیات را می‌شناسند و بر آن یقین دارند.

وی بیان کرد: ترویج علوم انسانی و اسلامی از خدمات شایان توجه امام صادق (ع) به اسلام و مسلمانان بود و تربیت چهار هزار شاگرد به عنوان استوانه‌های علم زمان، در باروری دین اسلام و مذهب تشیع موثر بود.

وی با تاکید بر لزوم یادگیری علوم روز توسط روحانیون تصریح کرد: پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند بهره مندی از علوم روز است و طلاب و روحانیان با تجهیز به علوم، در مقابل تهاجم فرهنگی و هجمه‌ها ایستادگی کنند.

برپایی نمایشگاه عکس و پوستر مهدویت و انقلاب اسلامی و مولودی خوانی ولادت نبی مکرم اسلام (ص) از بخش‌های دیگر این آئین بود.

به گزارش دیارمیرزا، حوزه علمیه آستارا در سال ۱۳۶۸ تاسیس و ساختمان آن به مساحت سه هزار متر مربع در سال ۱۳۷۲ ساخته شده است و در آن ۴۰ طلبه در ۶ پایه سطح یک علوم حوزوی زیر نظر ۱۰ مدرس، مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

Share