امام جمعه فومن

بزرگ‌ترین ظلم و جفا ضربه زدن به استقلال است

نقدی یادآور شد: کمال ناجوانمردی است کسی برای سیاست خودش مسیری تعیین کند که ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران را در کنار سیاست ذلیلانه آل سعود قرار دهد. بزرگ‌ترین ظلم و جفا ضربه زدن به استقلال این ملت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه ۲۳ شهرستان فومن به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدامین نقدی برگزار شد.

امام جمعه فومن پس از دعوت خود و دیگران به تقوای الهی تصریح کرد: با ظهور حضرت ولیعصر (عج) قلوب به هم نزدیک‌تر میشود و از خداوند متعال میخواهیم به ما توفیق دهد تا با رفتار و اعمالمان زمینه ساز ظهور حضرت باشیم.

حجت الاسلام نقدی باتوجه به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت؛ یکی از مسائل تاکید شده در اسلام بحث کتاب و کتابخوانی است. حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند کتاب موجب آگاهی و افزایش بینش انسان‌ها میشود.

وی در ادامه افزود؛ امام علی (ع) میفرمایند تفکر بزرگان در کتب آن‌ها نهفته شده است. لذا اگر میخواهیم از تفکر بزرگانمان مطلع و بهره‌مند شویم باید به نوشته‌های آن‌ها رجوع کنیم.

حجت الاسلام نقدی اظهار داشت: جامعه‌ای که با کتاب مانوس باشد قطعا توفیقاتش بیشتر خواهد شد. به فرموده مقام معظم رهبری درجامعه‌ای که انسان‌ها مانوس باکتاب باشند خیلی از کاستی‌ها برطرف میشود.

امام جمعه فومن یادآور شد: خیلی از مسائلی که در پیرامون میبینید، اتفاقاتی که میفتد و بعدا پشیمانی به بار می‌آورد بخاطرعدم اطلاع است. اگر جامعه اهل مطالعه تاریخ باشد خیلی از اتفاقات تلخ گذشته را تکرار نمیکند. امروز جوامع متمدن را با دقائق مطالعه کتاب میسنجند.

نقدی در رابطه با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با مصوبه مجلس به دولت اجازه داده میشود که در مسیر قرارداد برجام اگر دشمن عهدشکنی کرد ایران هم از تعهداتش عقب نشینی کند. مجلس شورای اسلامی با تصویب این مصوبه یک روز قبل از انتخابات آمریکا خواست به آن‌ها و جهان بگوید که ما منتظر نتیجه انتخابات شما نمی‌مانیم. ما کشوری مستقل هستیم و هر رئیس جمهوری که برسر کار بیاید برای کارشکنی در برجام باید جریمه شود.

وی افزود: همانگونه که در زمان‌هایی که نیاز باشد تذکرهایی از تریبون نماز جمعه به نمایندگان مجلس داده می‌شود امروز هم جا دارد از این مصوبه راهبردی در زمان مناسب تقدیر و تشکر کنیم. انتظار داریم دولت محترم در اجرای این مصوبه همت کافی را داشته باشد.

نقدی با اشاره به شعارهای ملت ایران در ابتداء انقلاب اسلامی تصریح کرد؛ از شعارهای اساسی مردم ایران در ابتدای انقلاب، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود. عزت هر کشور به استقلال آن است. کشوری که استقلال بیشتری داشته باشد، عزت بیشتری هم دارد. امروز کشور عربستان سعودی در ایام انتخابات آمریکا هزینه هنگفتی در ستادانتخاباتی ترامپ قبول میکن، چون دُمش وصل به این حزب است، به جز اراده این حزب اراده خاصی ندارد. عربستان سعودی خودش را در نهایت ذلت قرار داده است. وقتی زمزمه باخت حزب حامی سعودی به گوش میرسد آل سعود اعلام میکند شما شکایت کنید هر هزینه‌ای داشته باشد ما تقبل میکنیم. کشور و دولتمردانی از این ذلیل‌تر نداریم که خود و عزت مملکتشان را گره زده باشند به آمدن و رفتن یک حزب در کشور آمریکا.

امام جمعه فومن با توصیه به دولتمردان و مسئولین جمهوری اسلامی گفت؛ عزت و استقلال ما را روز به روز بیشتر کنید. عزت خودمان را منوط به آمدن و رفتن کسی در یک کشور دیگر نکنیم. استقلال کشور انقلابی و شهیدپرورمان را به آمدن فلان شخص گره نزنیم. اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان قدم برداریم، هیچکس نمیتواند در استقلال کشورمان تاثیر داشته باشد.

وی افزود؛ کسی کاری کند که مدیریت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورمان را گره به سیاست دیگران بزند بیش از هرچیزی به استقلال مملکت دهن کجی کرده است. یقینا ملت ما بامشتی محکم بر دهان چنین سیاستی خواهد زد.

نقدی یادآور شد: کمال ناجوانمردی است کسی برای سیاست خودش مسیری تعیین کند که ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران را در کنار سیاست ذلیلانه آل سعود قرار دهد. بزرگ‌ترین ظلم و جفا ضربه زدن به استقلال این ملت است. استقلالی که با قطره قطره خون شهیدان به دست آمده است.

وی در پایان گفت: جوانان از جانشان گذشتند تا کشور به استقلال برسد، امروز کسی اجازه ندارد این استقلال را از بین ببرد. فرهنگ جامعه ما فرهنگ حسینی است که شعارمان هیهات من الذله است.

Share