مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

برق مشترکین کم‌مصرف به صورت رایگان است | به مشترکین پرمصرف فرصت اصلاح داده می‌شود

هنرمند گفت: انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی صحیح و اقدامات بهینه‌سازی مصرف، مشترکین پرمصرف و خوش‌مصرف به دسته مشترکین کم مصرف اضافه شوند همچنین لازم به توضیح است که برق مشترکین کم‌مصرف به صورت رایگان و تعرفه مشترکین خوش‌مصرف ثابت باقی ماند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا اظهار داشت: مشترکین خانگی برق در ایران متاسفانه مصرف انرزی بالایی دارند از اینرو وزارت نیرو با معرفی طرح برق امید از ابتدای آبان ۹۹ به دنبال اصلاح مصرف و حمایت از مشترکین خانگی کم مصرف است تا که با تغییر نگرش و باور مشترکین خانگی درخصوص استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از سازو کارهای تشویقی و بازدارنده به این مهم دست یابد.

وی همچنین ادامه داد: با اجرای طرح برق امید و کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی در بخش خانگی سالیانه حدود یک میلیارد کیلو وات ساعت مصرف برق کاهش یافته که این میزان کاهش مصرف باعث کاهش تولید ۵ میلیون تن گاز دی اکسید کربن می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه در این طرح مشترکین خانگی به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف تفکیک می‌شوند، تصریح کرد: الگوی مصرفی تعریف شده مشترکین متناسب منطقه جغرافیایی است که این الگو در استان ما در ماه‌های عادی برای مشترکین کم مصرف ۸۰-۰ کیلووات ساعت و برای مشترکین خوش مصرف ۲۰۰-۸۰ کیلو وات ساعت و برای مشترکین پرمصرف بالای ۲۰۰ کیلو وات ساعت می‌باشد و در ماه‌های گرم (۱۵تیر تا ۱۵ شهریور) برای مشترکین کم مصرف ۱۵۰-۰، خوش مصرف ۴۰۰-۱۵۰ و پر مصرف بالای ۴۰۰ کیلووات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: فراوانی مشترکین در دسته‌های فوق در استان گیلان برای ماه‌های عادی سال به این صورت است که؛ مشترکین کم مصرف ۲۶درصد، خوش مصرف ۴۶درصد، پر مصرف ۲۹ درصد شامل می‌شوند  و در ماه‌های گرم این ارقام بترتیب ۱۱، ۴۲ و ۴۶ درصد است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی صحیح و اقدامات بهینه‌سازی مصرف، مشترکین پرمصرف و خوش‌مصرف به دسته مشترکین کم مصرف اضافه شوند همچنین لازم به توضیح است که برق مشترکین کم‌مصرف به صورت رایگان و تعرفه مشترکین خوش‌مصرف ثابت باقی ماند، افزود: به مشترکین پرمصرف تا شش ماه فرصت داده می‌شود تا با اقدامات مدیریت مصرف و تجهزات پر بازده در گروه مشترکین خوش مصرف یا کم مصرف قرار گیرند.

هنرمند در پایان اظهار داشت: مشترکین محترم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان www.gilanpdc.ir و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره‌مندی از خدمات غیر حضوری از وضعیت مصرف خود مطلع شوند و یا با مراجع به سایت برق امید bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده نمایند.

Share