امام جمعه آستارا؛

برخی افراد به چه چیز آمریکا دلخوش هستند؟ | گرانی های بی منطق به دلیل کم کاری است

حافظ نیا با اشاره به بی‌عملی‌ها و فرصت سوزی‌ها در دولت تصریح کرد: دولت نباید منتظر انتخابات‌امریکا بماند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت بارعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) در باب شناختن تقوا گفت: اولین نشانه تقوا، ترس از خداوند متعال است و انسان خدا ترس پروردگارش را ناظر بر اعمال و رفتارش می‌داند.

وی، دومین نشانه تقوا را عمل کردن به قرآن دانست و بیان کرد: قرآن برنامه جامع زندگی است نه برای تزیین سفره عقد و کتابخانه! عمل کردن انسان‌ها به قرآن جامعه را اصلاح و اسلامی می‌کند.

حافظ نیا سومین نشانه انسانهای با تقوا از دیدگاه امیرالمومنین علیه السلام را قناعت دانست و اظهار کرد: انسان مومن به کم قانع بوده و حریص نیست، یکی از بزرگترین مشکلات امروز عدم قناعت خانواده‌ها است که برکت را از سفره‌ها دور می‌کند.

وی آخرین نشانه انسانهای با تقوا در کلام حضرت علی (ع) را آمادگی برای زمان کوچ دانست و تصریح کرد: بهترین‌ زاد و توشه برای سفر آخرت تقوا است و مومن با سرمایه و توشه به سفر آخرت می‌رود.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به دفاع دولت فرانسه از وحشیگری فرهنگی به فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان کرد: حمایت فرانسه و کشورهای دیگر از صدام خون خوار و گرگ صفت و منافقین کوردل از یادمان نرفته است و همه اینها نشان دهنده خطر آفرینی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان اسلام است.

وی ادامه داد: آن‌ها از گسترش اسلام می‌هراسند و با کشیدن کاریکاتور نبی مکرم اسلام (ص) نمی‌توان جلوی گرایش ملت‌های آزادیخواه جهان را به دین مبین اسلام گرفت.

حافظ نیا وقوع این اقدامات را نشاندهنده ذات تاریک فرانسوی‌ها دانست و گفت: تاریکی ذات آن‌ها نشان دهنده افول و تاریکی است، این افول را در آمریکای جنایتکار هم شاهد هستیم.

امام جمعه آستارا با اشاره به رونمایی از موشک‌های هوافضای سپاه گفت: این تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است و دشمن هر چقدر اعمال خصمانه انجام دهد کشور ما قوی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز انتخابات‌امریکا مورد تمسخر جهان است و این اتفاقات در آمریکای مدعی توسعه نشان دهنده افول آن‌ها است.

حافظ نیا با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات گفت: راهی که آن‌ها در سال ۸۸ به برخی خودفروخته‌ها یاد دادند گریبان خودشان را گرفت، چراکه از هر دست بدهی از همان دست خواهید گرفت.

امام جمعه آستارا ادامه داد: برخی افراد به چه چیز آمریکا دلخوش هستند؟ سیاست آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی یکی است و با تغییر رئیس‌جمهور دیدگاه آن‌ها عوض نخواهد شد، ما همه حزب‌های آمریکا را از اول پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مشاهده کردیم و دشمنی آن‌ها با ملت ایران همیشگی بوده و تنها تاکتیک آن‌ها متفاوت است.

حافظ‌نیا با تأکید بر اینکه علاج حل مشکلات کشور در درون ایران است، بیان کرد: راهکار ما اقتصاد مقاومتی و داشتن ایران قوی در عرصه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: آمریکا یک دیوار سست است با قوی شدن ایران، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه آستارا با انتقاد از گرانی‌های بی‌منطق بیان کرد: گرانی‌های بی‌منطق به دلیل کم‌کاری بسیاری از افراد است، ناهماهنگی بین وزارت خانه‌ها قابل توجیه نیست و گاهی اوقات سیاست‌های یک بام و دو هوای صدا و سیما هم قابل نقد است.

حافظ نیا با اشاره به بی‌عملی‌ها و فرصت سوزی‌ها در دولت تصریح کرد: دولت نباید منتظر انتخابات‌امریکا بماند و در مدت زمان باقیمانده به مردم خدمت کند، این گرانی‌ها اعتماد مردم به جایگاه دولت را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: این شرایط اقتصادی موجود زیبنده مردم انقلابی نیست، مردم آستارا در ایام کرونا علی رغم مشکلات اقتصادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بیمارستان شهید بهشتی آستارا کمک کردند، چرا قدم‌های محکم برای مردم بر نمی‌دارید؟

حافظ‌نیا با اشاره به جنگ قره باغ و بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ارمنستان باید از اراضی اشغال شده خارج شود و با منطق و مذاکره مشکل خود را حل کنند، تنها راه حل جنگ قره باغ خروج ارمنستان از مناطق اشغالی است.

در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا توسط نماینده تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان مرزی بندر آستارا قطعنامه ضد استکبار قرائت شد.

Share