یادداشت/ کیوان بهمنش

برای دو تیم سپیدرود رشت و داماش گیلان شجاعانه تصمیم بگیرید!

خبر شوم رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر استرداد سهمیه لیگ یکی داماش به خرمشهر تیر خلاصی است بر پیکر نیمه جان ورزش استان. حال و روز سپیدرود رشت هم بدتر از داماش نباشد بهتر نیست!

کیوان بهمنش؛

این شهر تهی شده است از مدیران شجاع و جسور و اثربخش.

نبود این مولفه مهم، ریشه اصلی عارضه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شهر و استان ماست. هیچگاه در این شهر تصمیمات شجاعانه برآمده از تحلیل واقعیت گرفته نشده است. مدیران این شهر گویی هستند که باشند تا هنگامیکه دوره مدیریتشان به سر آید.

چون شجاعت ندارند، خلاقیت هم ندارند و در نتیجه تصمیمات اثربخش در این شهر هرگز گرفته نمی‌شود. چون شجاعت ندارند، پس مصائب را هم می‌پذیرند و گویی هیچ راه حلی برای مصائب این شهر وجود ندارد!

یکی از این مصائب وضعیت بِغرنج ورزش استان ماست. گیلان در تمامی ادوار گذشته در ورزش کشور در تراز نخست قرار داشت ولی در یک دهه اخیر وضعیت این حوزه مهم اجتماعی هم سرنوشتی بهتر از حوزه‌های دیگر استان ما پیدا نکرد.

نمونه این وضعیت بغرنج را می‌توان در حال وروز دو تیم محبوب سپیدرود رشت و داماش گیلان سراغ یافت! حال و روزی که مثنوی هفتاد من کاغذ است.

خبر شوم رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر استرداد سهمیه لیگ یکی داماش به خرمشهر تیر خلاصی است بر پیکر نیمه جان ورزش استان. حال و روز سپیدرود رشت هم بدتر از داماش نباشد بهتر نیست!

تحلیل حقیقت نیاز به شجاعت دارد. تحلیل حقیقت باید مبتنی بر امکانات و منابع شهر ما باشد. منابع و ظرفیت این شهر هرگز جوابگوی حضور دو تیم در این شهر نیست. درک این تحلیل و پذیرشِ تحلیلِ حقیقت، نیاز به مدیران شجاع دارد!

در مقابل این باد سهمگینی که ورزش شهر ما را نشانه گرفته است، می‌شود یک آسیاب ساخت! آسیاب می‌تواند از ادغام این دو تیم در یک تیم با همان نام محبوب «سپیدرود و داماش» ساخته شود!

همین امروز بدهید یک متخصص از این وضعیت برای شما یک ماتریس SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها) تهیه کند و بر مبنای آن تحلیل کنید ببینید چه فرصتی می‌توانید از این تهدید بسازید!

نگران هواداران نباشید، پای رشت در میان باشد، هوادار عاقل حاضر است جانش را هم بدهد!

ساخت این آسیاب شجاعت می‌خواهد…

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share