دلخوش اباتری در نطق میان دستور:

اگر به دنبال آباد کردن کشور هستیم، باید جرات را به مدیران بازگردانیم

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود، گفت: در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند و مسئولان و مقامات کشور باید برای رفع این مشکلات تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، ۶ آبان ماه) در نطق میان دستور، گفت: در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند و مسئولان و مقامات کشور باید برای رفع این مشکلات تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند «وطن با تو شده سبز و بهاری گرانی گشته از کشور فراری» «فقط یک کار مانده‌ای حسن جان خلیج فارس را گندم بکاری»

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجا که انتخابات آمریکا در پیش است برخی مدیران و مردم مرعوب شده و سرنوشت کشور به نتیجه انتخابات آمریکا گره می‌زنند، افزود: مناظره‌های برگزار شده میان کاندیداهای انتخابات آمریکا نشان داد که کشوری که دم از بزرگی می‌زند تا چه حد کوچک است؛ فرهنگ پایین این کشور با فرهنگ عمیق ایران سازگاری ندارد.

ضرورت توجه به ظرفیت معادن

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی ۱۴ سال گذشته در فرمایشات خود و انتخاب شعار سال به مسائل اقتصادی توجه کردند، این در حالی است که برخی مسئولان نسبت به این ظرفیت‌ها بی‌توجه بوده و علیرغم اینکه در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ وابستگی بودجه به نفت باید به صفر برسد اما کشور همچنان به منابع نفتی وابسته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه معادن جزو انفال هستند، ادامه داد: علیرغم وجود معادن بسیار در کشور که ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی هستند اما تاکنون حتی از ۲۵ درصد معادن مس، طلا، روی و… نیز به درستی استفاده نشده است، باید شرایطی فراهم شود که از این منابع در شرایط کنونی استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری ۴ سال پیش فرمودند «به دلار و یورو تکیه نکنید و در منطقه به گونه‌ای تلاش کنید که پول ملی منطقه‌ای ایجاد کنید» که هنوز به این موضوع توجه نشده است.

اگر به دنبال آباد کردن کشور هستیم، باید جرات را به مدیران بازگردانیم

دلخوش با اشاره به ضرورت استفاده از بسیج اشتغال، گفت: ملت در زمان جنگ و پس از آن نشان داد که استوار و محکم بوده و پای نظام ایستاده «سرزنده‌ترین مردم دنیا هستند تردید نکن که مردمان این خاک همواره ولی‌نعمت ماها هستند» در کشور به موضوع بسیج اشتغال بی‌توجهی شده است و از امکانات بخش خصوصی و تعاونی‌ها به درستی استفاده نشده، درحالیکه تعداد جوانان بیکار بسیار است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه موازی‌کاری زیاد است، افزود: جرات را از مدیران کشور گرفته‌ایم؛ مدیران امروزی با مدیران ۲۰ سال گذشته متفاوت بوده و تنها تلاش می‌کنند جایگاه خود را حفظ کنند. اگر به دنبال آباد کردن کشور هستیم، باید جرات را به مدیران بازگردانیم

Share