معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

انجام بیش از ۲۵ هزار مورد تست کرونا در مراکز دانشگاه علوم پزشکی گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بیش از ۲۵ هزار و هفتصد مورد تست تشخیص کرونا از مراجعان مشکوک به این بیماری در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب ( ۱۶ و ۲۴ ساعته ) دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت: افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ با مراجعه به مراکز جامع سلامت منتخب سطح استان، بر اساس پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، از خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی بهره مند شده و در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی، تشخیصی و درمانی، به سطوح بالاتر و در صورت نیاز به بستری، به مراکز درمانی، ارجاع داده می شوند.

وی ادامه داد: آزمایش تشخیص ویروس کرونا برای شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علایم مشکوک تنفسی، افرادی با بیماری های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال در معرض خطر، گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ مرکز خدمات جامع سلامت در دو نوبت صبح و عصر به طور ویژه به مراجعان سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ خدمات رسانی می کنند، گفت: از این تعداد، سه مرکز در شهر رشت فعال هستند و سایر مراکز در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به مراجعان، خدمات ارایه می دهند.

دکترحیدرزاده در ادامه تاکید کرد : شهروندان در صورت بروز علایم ، پیش از هر اقدامی با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته تا در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا، تشخیص، درمان و دریافت مشاوره روانی و تغذیه ای آگاهی های لازم را کسب نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه، شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار برای پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

Share