نقدی: شما از مردم رای گرفتید که بیایید مشکلات را حل کنید

انتقاد شدید امام جمعه فومن از توهین به رئیس‌جمهوری؛ به غربت مقام معظم رهبری پی می‌بریم

نقدی تصریح کرد: شما از مردم رای گرفتید که بیایید مشکلات را حل کنید. وقتی دوران خدمتتان تمام شد بروید در خانه بنشینید هرچقدر می‌خواهید کتاب در رابطه با مسائل تاریخی و تحلیل سیاسی و جنگ و صلح بنویسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان فومن به امامت حجت الاسلام والمسلمین نقدی اقامه شد.

امام جمعه فومن ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و آرزوی توفیقات روز افزون برای ناجا گفت؛ امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در عرصه امنیت مادی و عرفی مردم گام بر میدارند و هم در عرصه معنوی و فرهنگی اقدامات تحسین برانگیزی دارند که ان شاالله خدا بر توفیقاتشان بیفزاید.

 نقدی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در آغاز بکار مجلس یازدهم که فرمودند؛ کار باید برای خدا باشد، از جوزدگی پرهیز شود، به مسائل اصلی کشور بپردازید و از حاشیه دور شوید، افزود: رابطه مجلس و دولت باید مطابق قانون و شرع باشد. یعنی سوال و تفحص بعنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین اتهام و نسبت بدون علم به هیچ عنوان درست نیست.

وی اظهار داشت: در ایام گذشته یکی از نمایندگان مجلس یک متنی منتشر کرده که با خواندن این متن به غربت مقام معظم رهبری پی می‌بریم. در این نامه که خطاب به رئیس جمهور محترم نوشته شده است، آمده؛ «با منطق شما رهبر معظم انقلاب باید دستور دهند که هزاربار شما را اعدام کنند تا دل مردم شاد شود». ایشان گفتند؛ این گوشه ای از نامه این نماینده مجلس به رئیس جمهور است.

امام جمعه فومن یادآور شد: باید بگویم خیلی از مردم در انتخابات به سلیقه و نگاهشان رای میدهد. امروز هم انتقاد ها به سمت دولت است که واقعا بسیاری از این انتقادها هم وارد است. مانند مسائل مسکن، بازار خودرو، بعضی کم کاری ها در ایام کرونا، وضعیت ارز و طلا، عدم نظارت، اشرافی گری وابستگی به غرب، ایجاد فضای تحریف تاریخ و مشغول گردن مردم به مسائل حاشیه ای. ولی اینکه یک نماینده بیاید بااین ادبیات نامه ای منتشر کند بسیار عمل ناپسندی است. مگر مقام معظم رهبری نفرمود خودتان را درگیر حاشیه نکنید؟ اگر می‌بینیم کسی موضوع حاشیه ای مطرح میکند تا از اصل باز بمانیم، ما نباید خودمان را مشغول آن کنیم و وارد حاشیه جدید شویم.پس مشکلات اساسی مردم چه زمانی باید حل شود؟

نقدی تصریح کرد: شما از مردم رای گرفتید که بیایید مشکلات را حل کنید. وقتی دوران خدمتتان تمام شد بروید در خانه بنشینید هرچقدر می‌خواهید کتاب در رابطه با مسائل تاریخی و تحلیل سیاسی و جنگ و صلح بنویسید اما امروز وظیفه شما حل مشکلات مردم است.

امام جمعه فومن در ادامه افزود: به همه مسئولین توصیه میکنم از مسائل حاشیه ای پرهیز کنند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که توجه‌به نیازهای مردم شود اما متاسفانه بعضی از گوش ها بدهکار نیست. دستور بر صلح و جنگ را باید امام یا نائب امام بدهد نه کس دیگر. با این مباحث حاشیه ای وقت مردم را تلف نکنید. ما درحال جنگ نرم هستیم، جنگ اقتصادی هستیم. اگر مسئولین این را باور دارند‌ خودشان را تجهیز و آماده کنند.

نقدی با اشاره به تلاقی دو رویداد مهم ایران در روزهای اول آبان اظهار کرد: در اوایل آبان سال۱۳۵۹ ارتش بعث عراق وارد خاک خرمشهر شد.آن ها باقدرت کامل آمدند تا خاک ایران را تسخیر‌ کنند. اما جوانان ما با غیرت دینی خودشان نگذاشتند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیفتد و این اتفاق زیر پرچم نظام ولایت فقیه بود.اما قبل از انقلاب اسلامی هم در روزهای نخست آبان در قرارداد گلستان قسمتی از ایران به شوروی سپرده میشود. در قرارداد ننگین گلستان ۱۴ولایت ایران به شوروی واگذار شد. فقط در این قرارداد ۲۲۰هزار کیلومتر زمین خاکی و۱۲۰هزار کیلومتر دریا را به شوروی تقدیم کردیم. امروز جوانان ما و رسانه ها باید تفاوت نظام اسلامی، سربازان انقلاب را با حکومت پهلوی و شاهان بی کفایت، مقایسه کنند.

Share