فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت:

افتخار می‌کنیم که تفکر بسیجی را به خارج از مرزها صادر کردیم|بسیج خواب راحت را از چشم استکبار ربود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که تفکر بسیجی را به خارج از مرزها صادر کردیم و در کشورهایی مانند یمن، عراق و… شاهد تفکر بسیجی هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به مناسب هفته بسیج با حضور خبرنگاران برگزار شد.

بسیج با تمام توان خود در کنار مردم ایستاده است

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پیشرو، خدمت و امید آفرین» برگزار خواهد شد، گفت: این شعار نشانگر این است که بسیج با تمام توان خود در کنار مردم ایستاده است و به آن‌ها خدمت خواهد کرد.

سید اکبر قاسمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد بسیج، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در مورد بسیج می‌فرمایند؛ بسیج بزرگترین اجتماع در جهان است و در دنیا نظیر ندارد و بسیج حرکتی متکی به اندیشه‌های اسلام بود که به قلب امام(ره) الهام شد و ایشان این اجتماع بزرگ مردمی را به وجود آوردند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به تاریخ تاسیس بسیج در سال ۵۸، گفت: در ۱۳ آبان ۵۸ زمانی که لانه جاسوسی تسخیر شد، آمریکا با این حرکت بسیجی مردم ایران احساس تحقیر و از همان زمان شروع به تهدید کرد؛ امام خمینی (ره) با دیدین این تهدیدها تصمیم گرفتند که در ۵ آذر ماه همان سال بسیج تشکیل شود.

تهدیدات دشمنان، به واسطه بسیج تبدیل به فرصت شد

وی افزود: این کار باعث شد که تهدید آمریکا برای کشور با تشکیل بسیج به فرصت تبدیل شده و در این ۴۱ سال تهدیدات دشمنان، به واسطه بسیج برای مردم و نظام تبدیل به فرصت شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به جوان انقلابی، مومن و پای‌کار هستیم، تصریح کرد: جوانی که در برابر دشمن قرار گیرد و با انگیزه، ایمان، ابتکار، کار و اعتماد به نفس باشد، می‌تواند جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق دهد.

وی با تأکید بر اینکه در این ۴۱ سال انقلاب ما، جوانان انقلابی همیشه پای‌کار بودند، گفت: جوانان کشورمان هیچ وقت از حرکت دست نکشیدند، پای ارزش‌های اسلامی خود ماندند و نگذاشتند دشمنان به اهداف خود برسد.

بسیج خواب راحت را از چشم استکبار ربوده است

قاسمی با بیان اینکه بسیج از همه اقشار مردم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این شجره طبیه باید میوه‌هایی مانند شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، مدافع سلامت و… پرورش دهد و این آمادگی در نسل جوان ما هست.

وی ادامه داد: بسیج در این ۴۱ سال انقلاب اسلامی منشا خیر و برکات زیادی بوده است، خواب راحت را از چشم استکبار ربوده، باعث اعتماد و آرامش مردم شده است و یک ذخیره پایان ناپذیر است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت  گفت: امروز افتخار بسیج در این است که از همه اقشار در آن حضور دارند و عضو بسیج هستند.

بسیج انعطاف‌پذیری لازم را دارد که خود را با شرایط حاضر وفق دهد

قاسمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که بسیج کم هزینه‌ترین ارتش دنیا است، تصریح کرد: بسیج انعطاف‌پذیری لازم را دارد که خود را با شرایط حاضر وفق دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سه ماموریت بزرگ بر عهده دارد، گفت: حفظ و حراست انقلاب و اسلامی، حفظ حراست از هویت اسلامی و در نهایت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب سه مأموریت بسیج است.

افتخار می‌کنیم که تفکر بسیجی را به خارج از مرزها صادر کردیم

به گزارش دیارمیرزا، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت همچنین ادامه داد: افتخار می‌کنیم که تفکر بسیجی را به خارج از مرزها صادر کردیم و در کشورهایی مانند یمن، عراق و… شاهد تفکر بسیجی هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت با اشاره به اینکه بسیج در همه صحنه‌ها حضور دارد و بسیجی اهل زندگی شهادت‌طلبانه است، تصریح کرد: بسیجیان مشتاقانه به مردم خدمت می‌کنند و صاحب اراده و همت بلند هستند و هرکجا بسیج ورود کرد چون بسیجیان از دل مردم و برای مردم هستند همیشه شاهد موفقیت‌ها بودیم؛ بسیج همواره امید را برای مردم زنده نگه می‌دارد و با کارهای شایسته‌ای که انجام می‌دهد سبب تزریق امید به جامعه می‌شود.

برنامه‌های هفته بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت

قاسمی به برنامه‌های هفته بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج امسال بیش از ۵۰۰ برنامه در شهرستان رشت برگزار می‌شود که این برنامه‌ها شامل توزیع چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از سوی حوزه‌های مقاومت بسیج، انجام طرح غربالگری با نام شهید قاسم سلیمانی به صورت محله به محله، توزیع بسته‌های بهداشتی و تب‌سنجی،
ویزیت رایگان در ۷ محله، میز خدمت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پویش هشتگ بسیج خادم مردم، اهدای ۱۰ واحد مسکن محرومین به مددجویان، نشست بصیرتی و افتتاح ۱۵ پایگاه بسیج در مساجد است.

Share