مرور آنچه که بر داماش گذشت

استاندار گیلان به داد داماش برسد | ضرورت پاسخگویی حاجی پور و الطافی به هواداران

با توجه به اینکه بیم آن می رود از دست رفتن سهمیه داماش در لیگ دسته اول تنش اجتماعی در پی داشته باشد از ارسلان زارع استاندار گیلان انتظار می رود که به داد داماش برسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حاجی پور مالک تیم فوتبال داماش گیلان در مرداد ۹۸ امتیاز تیم دسته اولی کارون اروند را به مبلغ ۴ میلیارد تومان خریداری و تیم خود را به لیگ دسته اول کشور منتقل و همزمان با آن امتیاز لیگ دسته دوم داماش را طی قراردادی به شخصی دیگر واگذار که نهایتا ان تیم هم به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی در اواسط لیگ دسته دوم منحل می‌شود.
در طی نیم فصل اول، این تیم نسبت به دو تیم دیگر استان در لیگ دسته اول چه از نظر فنی و چه از نظر مدیریتی در وضعیت مناسبی قرار داشت، به طوری که بدون هیچ مشکل توانسته بود خود را در نیمه بالای جدول حفظ نماید. اما در نیم فصل دوم پس از کناره گیری سیامک فراهانی سرمربی این تیم به دلیل وجود مشکلات و اختلافات داخلی و همچنین قهر و آشتی چندین باره اسماعیل حاجی‌پور، تعویض مکرر سرمربی، بهانه برای بی‌پولی و… نهایتاً این تیم نتوانست خوب عمل کند و با ۱۱ برد، ۹ تساوی و ۱۴ باخت و با ۴۲ امتیاز در رده دوازدهم لیگ دسته اول کشور قرار گرفت.

بنا به اظهارات سامری مالک تیم اروند کارون، از تابستان سال گذشته وی چندین بار جهت پرداخت بدهی حاصل از واگذاری تیم اروند، به اسماعیل حاجی‌پور مهلت داده و حتی از زبان بازیکنان داماش شنیده شده که حاجی‌پور مبلغ قرارداد بازیکنان را پس از هربار دریافت کمک مالی، به این بهانه که در حال پرداخت بدهی خود به اروند است به بازیکنان پرداخت نمی‌ کرده است.

پس‌از گذشت یک سال از انتقال امتیاز کارون اروند به داماش، هنوز مبلغ ۴میلیارد تومان (حق خرید تیم) پرداخت نشده به گونه‌ای که مدیران داماش در بحث بدهی به فدراسیون و هیات فوتبال خوزستان بابت انتقال سهمیه لیگ یکی تیم کارون اروند در فصل گذشته شفاف‌سازی نکرده است.

پس از مهلتهای پیاپی مالک پیشین داماش، طی جلسه‌ حل اختلاف که در مهرماه سال جاری در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد، مقرر شده بود اگر این‌تیم موفق به‌پرداخت این مبلغ و یک میلیارد تومان سود آن ظرف مدت ۵ روز نگشود، امتیاز لیگ یک تیم داماش به کارون اروند منتقل میشود و داماش باید فصل جدید را در لیگ دسته سوم آغاز نماید. که این رای نیز در کمیته استیناف تایید و هم اکنون امتیاز تیم داماش به اروند منتقل گردیده است.

از سوی دیگر سامان سهرابی به عنوان یک متقاضی خواهان مالکیت باشگاه داماش شده و حتی با این تیم قرارداد داخلی نیز امضاء و تمرینات تیم را نیز آغاز کرد اما به دلیل‌ نامشخص بودن وضعیت داماش و همچنین بالارفتن بدهی‌های تیم، از ادامه فعالیت منصرف و تمرینات را نیز تعطیل کرد.

همچنین نشست‌های چند روز اخیر مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مسئولین فدراسیون فوتبال، مسئولین سیاسی استان خوزستان، سازمان بازرسی استان و…تاکنون نتیجه مثبتی در برنداشته است.

قطعا عدم حل مشکل داماش و از بین رفتن امتیاز این تیم در لیگ یک، برای هوادارانی که در روزهای خوب و بد همراه داماش بوده اند، قابل پذیرش نیست کما اینکه تجمع روزهای اخیر در  محوطه شهید عضدی رشت نیز گویای همین امر است. تجمعی که بدون حضور مالک و مدیرعامل جهت پاسخگویی به هواداران نگران این تیم مقابل اداره کل ورزش و جوانان به پایان رسید درحالی که طبق قانون مصوب مجلس، پرداخت هرگونه وجهی از مجل بودجه کشور به هر شکل و نحوی به ورزش حرفه ای ممنوع است و داماش نیز با مالک خصوصی اداره می شود.

همچنین جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال نیز در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت باشگاه اروند خرمشهر از باشگاه داماش گیلان اظهار کرده که تا زمانی که دو باشگاه توافق جدیدی نکنند امتیاز متعلق به باشگاه اروند خرمشهر است.

با توجه به اینکه بیم آن می رود از دست رفتن سهمیه داماش در لیگ دسته اول تنش اجتماعی در پی داشته باشد از ارسلان زارع استاندار گیلان انتظار می رود که با تشکیل یک کارگروه ویژه نسبت به حل مشکل اهتمام جدی داشته باشند تا خدای نکرده کام فوتبال دوستان رشتی بیش از این تلخ تر نشود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه داماش گیلان طی سالهای اخیر همواره از کمکهای دولتی بهره گرفته، انتظار می رود که مراجع نظارتی نیز اسماعیل حاجی پور مالک و محمدمهدی الطافی مدیرعامل باشگاه را نسبت به عملکردشان در این تیم پاسخگو نمایند.

Share