در دیدار مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با شهردار رشت مطرح شد؛

از راه اندازی نمایشگاه‌ها در ایستگاه راه آهن رشت تا سرویس اتوبوس برای انتقال مسافران

ولدی با بیان اینکه لوکس‌ترین و بهترین سالن‌های مسافری در مسیر رشت-مشهد تردد می‌کنند، بیان کرد: راه اندازی سرویس اتوبوس برای انتقال مسافران از ایستگاه رشت به درون شهر یکی از مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی نشستی غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ با سید محمد احمدی شهردار کلانشهر رشت در خصوص آغاز فصل همکاری‌های مشترک میان شهرداری و راه‌آهن در راستای ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به مردم شریف استان گیلان تبادل نظر کردند.

غلامحسین ولدی در این جلسه، اظهار داشت: ایستگاه راه‌آهن رشت به عنوان پیشخوان شهرستان رشت برای مسافران حوزه ریلی محسوب می‌شود و به همین خاطر در راه‌آهن اراده استواری برای ارتقاء ظاهر زیبای ایستگاه و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تجار وجود دارد.

وی افزود: تحقق چنین امر مهمی در سایه هم افزایی سازمانی تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه لوکس‌ترین و بهترین سالن‌های مسافری در مسیر رشت-مشهد تردد می‌کنند، بیان کرد: راه اندازی سرویس اتوبوس برای انتقال مسافران از ایستگاه رشت به درون شهر یکی از مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: ایستگاه راه آهن رشت فضای مناسبی برای راه اندازی نمایشگاه‌های مختلف از جمله گل و گیاه و همچنین به منظور سرمایه‌گذاری را داراست.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان گیلان از راه آهن، تصریح کرد: در حال مطالعه بر روی پروژه راه اندازی قطار حومه‌ای رشت-رودبار با هدف کاهش میزان ترافیک شهری و جاده‌ای هستیم.

ولدی خاطرنشان کرد: با ایجاد سازه تخلیه در ایستگاه راه آهن رشت بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت_ انزلی به وسیله ناوگان ریلی تامین می‌شود.

سید احمد محمدی نیز در این نشست اظهار کرد: قائل به این هستیم که راه‌آهن موجب بالندگی و توسعه منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر جذابیت برای سفر با ناوگان ریلی ایجاد شود قطعا مردم به این شیوه حمل و نقل روی می‌آورند.

وی گفت: مسیر ریلی استان گیلان یکی از زیباترین مسیر‌های ریلی است و از حیث گردشگری ظرفیت مهمی محسوب می‌شود.

شهردار کلانشهر رشت تاکید کرد: بایستی از ظرفیت راه آهن در استان گیلان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: خدمات‌رسانی مطلوب باعث ایجاد ذهنیت مثبت برای سوق پیدا کردن مردم گیلان به سمت استفاده از قطار برای سفر خواهد شد.

محمدی افزود: در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایستگاه راه آهن رشت و سرمایه‌گذاری در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

Share