نیکول پاشینیان: آتش بس برای مردم ارمنستان و شخص او بسیار دردناک است

ارمنستان، روسیه و آذربایجان توافق پایان جنگ قره‌باغ را امضا کردند

نخست‌وزیر ارمنستان از امضای یک توافقنامه با هدف پایان دادن به جنگ در قره باغ میان سران سه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ توافقنامه‌ای را امضا کرده است.

پاشینیان در این بیانیه با اعلام این خبر و تأکید بر آنکه آتش بس برای مردم ارمنستان و شخص او بسیار دردناک است، تصریح کرد: «این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته‌اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی‌کنیم که باخته‌ایم و این آغاز عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود».

وی گفت: «در برابر شهدای همه شما زانو می‌زنم. در برابر همه سربازان، افسران، ژنرال‌ها و نیروهای داوطلب که با جانشان از سرزمین مادری‌مان دفاع کردند، تعظیم می‌کنم».

گفتنی است که دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ از ششم مهرماه سال جاری و با گلوله باران مواضع یکدیگر آغاز شد. به دنبال این رویارویی نظامی، ارمنستان با اعلام وضعیت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً وضعیت جنگی اعلام کرد. اما به رغم آنکه دو طرف طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیریها و برقراری آتش بس با یکدیگر به توافق رسیده اند (دو بار با میانجی گری روسیه و یکبار با میانجی گری آمریکا)، درگیریها همچنان ادامه یافته و هر کدام از طرف‌های درگیر دیگری را به نقض آتش بس متهم می‌کند.

Share