معاون دادستان کل کشور:

ادعای وجود پنبه در تن ماهی تکذیب شد | چنین شایعه‌ای به طور یقین صحت ندارد

معاون دادستان کل درباره انتشار ویدئوی پنبه به جای تن ماهی گفت: محتوای قوطی‌های کنسرو این کارخانه پنبه نیست بلکه ماهی مارلین است که بافتی منسجم‌تر از تن ماهی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید عمرانی در گفتگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران، ادعای ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره موضوع پنبه به جای ماهی تن در قوطی کنسرو ماهی را تکذیب کرد.

وی با تاکید بر پیگیری قوه قضاییه و دادگستری بندر چابهار در راستای انتشار این ویدئو گفت: یکشنبه ۱۹ آبان دو نفر از کارشناسان سازمان غذا و دارو و استاندارد بدون اطلاع قبلی به این کارخانه رفتند و چند قوطی کنسرو ماهی را باز کردند.
معاون دادستان کل کشور افزود: بر روی قوطی‌های کنسرو این کارخانه نام ماهی “مارلین” ذکر شده، ماهی مارلین داری بافتی قویتر و پروتئینی‌تر از ماهی تن است.
وی افزود: محتوای این قوطی کنسرو زیر آب گرفته شد و پس از بررسی مشخص شد که بافت این ماهی به دلیل تفاوت بافت با ماهی تن به شکل پنبه ظاهر می‌شود.
سعید عمرانی تاکید کرد: فیلم این آزمایش با تمام جزئیات موجود است.
عضو هیئت مدیره تعاونی کنسرو ایران نیز در مصاحبه با همین برنامه گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و از بین رفتن روند عادی زندگی مردم در حال حاضر شاهد توجه بیشتر مردم به شایعات و این قبیل اخبار هستیم.
احمد آزاد مرد افزود: چنین شایعه‌ای به طور یقین صحت ندارد؛ زیرا در تمامی واحد‌های غذایی ما مهندسان کنترل کیفی حضور دارند. چنین چیزی امکان‌پذیرنیست و اگر کسی ادعایی دارد می‌تواند به ما مراجعه کند و اسناد آن را ارائه دهد.
وی افزود: به گفته رئیس کارخانه تولید کننده‌ی این کنسرو تن ماهی، فرد مذکور قصد اخاذی داشته است. این کارخانه قطعاً اقدام به شکایت اعاده حیثیت خواهد کرد؛ اما‌ ای کاش مسئولان ما در سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده این شایعه را پیگیری و درباره خلاف بودن آن اطلاع رسانی می‌کردند.

Share