امام جمعه صومعه سرا:

آنچه که برای جناح‌های سیاسی موضوعیت ندارد، مصالح و منافع مردم و رفع مشکلات اقتصادی است

حجت الاسلام راشدی نوری گفت: برای ایجاد همگرایی ملی تنها راه، کنار گذاشتن منافع جناحی و سامان دادن به اوضاع به‌هم ریخته اقتصادی و رسیدگی جدّی به معیشت مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام «محمدمهدی راشدی نوری» ظهر امروز(جمعه، ۲آبان ) در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به هشتم‌ ربیع الاول شهادت امام عسکری(ع) اظهار کرد: امام عسکری(ع) هم بعد از جد بزرگوارش امام جواد(ع)، جوان‌ترین امام به ‌هنگام شهادت بوده است.

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: این امام بزرگوار در سن ۲۸ سالگی و به‌وسیله معتمد عباسی به شهادت رسید و هم مدت‌ امامتش ۶ سال بود که کوتاهترین بوده ‌است.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم دوران‌ امامتش، انتقال‌ عصر حضور به عصر غیبت بود تصریح کرد: لذا با برنامه ریزی دقیق، زمینه‌ را برای آماده‌سازی جامعه‌ برای دوران غیبت با تربیت شاگردان و انتخاب نمایندگان و وکلا و با به جا گذاشتن کتاب‌ها و سخنان روشن کننده فراهم کرده و شیعیان و عموم مردم را با زندگی و نوع ارتباط با امام زمان(عج) در عصرغیبت آشنا کرد.

حجت الاسلام راشدی نوری خاطرنشان کرد: روز نهم ربیع الاول از این جهت که آغاز امامت امام زمان(عج) است،‌ روز جشن و سرور و شادمانی است‌ که امیدوارم با توجه به فرمایش امام عسکری (ع) که به یکی از وکلایش به‌نام احمد ابن اسحاق قمی فرمود که: در دوران غیبت کسی از هلاکت رهایی نمی یابد مگر کسی که‌  خداوند او را در اعتقاد به‌ امامت امام زمان روحی ثابت‌ قدم و استوار بدارد و موفق به دعا برای تعجیل فرج آن حضرت شود باشیم.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: از پنجشنبه ۱۲ ربیع الاول تا سه شنبه هفتهٔ بعد ۱۷ ربیع الاول به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با تدبیر امام راحل به‌عنوان هفتهٔ وحدت‌ نام‌گذاری شد.

حجت الاسلام راشدی نوری افزود: این تدبیر برای این بود که به مسلمانان اعلام‌ کند با اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه و هویت شیعی دارد، اما با هدف ایجاد وحدت‌ و همدلی مسلمانان در مقابل دشمنان مشترک‌ امت اسلام به‌ وجود آمده‌ است که‌ به‌فرموده رهبر معظم انقلاب‌: امروز نگاه‌ استکبار و استعمار به دنیای اسلام، این است که سعی می کند دنیای اسلام را از وحدتِ خود دور کند و میان مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند و از واجب ترین وظایف همه‌ جوامع اسلامی، اتحاد و برابری و همبستگی اسلامی است.

امام جمعه صومعه سرا گفت: من می‌خواهم با استفاده از فرمایش مقام‌ معظم رهبری‌، به همه اقشار جامعه‌ خصوصاً جریان های سیاسی داخل‌ نظام عرض کنم که‌ وقتی همبستگی جهان اسلام‌ باعث قوت و قدرت مسلمانان می شود آیا همبستگی و وحدت‌ جریان های داخل‌ نظام باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی نمی شود؟

وی تصریح کرد: چرا بعضی ها در این وضعیت بسیار سخت کشور، مرتب بر طبل اختلاف می کوبند؟ امروز که ملت ما در مقابل یک جنگ همه‌ جانبه‌ اقتصادی و فرهنگی قرار دارد چرا نباید برای نجات کشور از این بحران‌، همه جناح های سیاسی و نخبگانی و دستگاه‌های اداری کشور در کنار هم باشند و یک حرف بزنند؟

حچت الاسلام راشدی نوری خاطرنشان کرد: هشتم‌ آبان‌ به‌عنوان روز پدافند غیر عامل نامگذاری شد، با توجه به تعریفی که از آن شده‌ است‌ و از آن به روش‌های دفاع در مقابل تهدیدهای دشمن‌ نام برده می‌شود، کدام‌ روش دفاع در مقابل تهدیدات دشمن مهمتر از وحدت و یکپارچگی و همدلی میان ملت وجود دارد؟ اگر نظام جمهوری‌ اسلامی، یک‌ نظام و حکومت دارای آرمان والا و الهی و انسانی است‌ که‌ عزت و استقلال ملت‌ و کشورش و نجات جهان از اسارت استکبار در رأس برنامه‌هایش قرار دارد، برای مقابله‌ با نقشه ها و فتنه های استکبار چه اهرمی قوی‌تر از همدلی و همنوایی همه اقشار وگروهها و جناح های درون‌ نظام‌ وجود دارد و چه نیرو و وسیله دفاعی ای قدرتمندتر از ملتی پشتیبان و حاضر در صحنه می توان پیداکرد؟

وی اظهار کرد: برای ایجاد همگرایی ملی تنها راه، کنار گذاشتن منافع جناحی و سامان دادن به اوضاع بهم ریخته اقتصادی و رسیدگی جدّی به معیشت مردم است.

حجت الاسلام راشدی نوری با اشاره به اینکه متأسفانه آنچه‌ که برای جناح های سیاسی موضوعیت ندارد، مصالح و منافع مردم‌ و رفع مشکلات‌ اقتصادی مردم است افزود: ظاهراً برخی‌ها نانشان در همین آشفته بازار دعواها تامین می شود، این عقلانیت انقلابی که رهبر معظم انقلاب‌ در دو، سه هفته قبل فرمودند که با آن، امنیت‌ پایدار و اقتدار و ثبات اقتصادی به دست می‌آید، یعنی برای مصالح کشور و منافع ملت و حفظ امنیت و عزت‌ و سربلندی نظام‌ جمهوری‌ اسلامی، با تدبیر و کار جهادی و همت بالا و کمک به همدیگر، مملکت را از این مرحلهٔ سخت نجات‌ دهند و مشکلات کشور را نه از ناحیه دشمن بدانند و نه بگردن همدیگر بگذارند و خود و جناح خود را از هر گونه عیب و ایراد مبرّا بدانند.

امام جمعه صومعه سرا خاطرنشان کرد: مردم‌ مشکلات‌ کشور را به حساب بی مسئولیتی، بی تدبیری، تنبلی و به دنبال منافع شخصی و جناحی دست اندرکاران می گذارند.

Share