حدادی خبر داد:

۸ اولویت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تعیین شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلس کشور و شوراها در مجلس از تعیین ۸ اولویت کاری برای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی حدادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست های امروز کمیسیون امور داخلی و شوراها با اشاره به نشست نوبت عصر کمیسیون بیان کرد: قرار بود وزیر کشور برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حضور پیدا کند، اما وزیر به دلیل کسالت در نشست حاضر نشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه نشست اولویت های کاری کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۸ اولویت کاری به تصویب رسید. بر این اساس طرح قانون مدیریت جامع شهری و روستایی، لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین بررسی طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس و افزایش تعداد ۴۰ نماینده، لایحه اصلاح ماده ۳۵ آیین نامه معاملات شهرداری ها، طرح تشکیل استان گلساران، طرح نظام انتخابات تناسبی و لایحه جامع انتخابات به صورت اولویت در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار می گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: قانون جامع تقسیمات کشوری و شفافیت مالی انتخابات از جمله مباحثی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: اولویت های کمیسیون بر اساس نشست با مرکز پژوهش ها بررسی و جمع بندی شده است.

Share