اعلام آمادگی برای خواهرخواندگی رشت و لیریا

گفت و گوی سرپرست شهرداری رشت با شهردار لیریای پرتغال به صورت وبینار

سرپرست شهرداری رشت به صورت وبینار (ویدئو کنفرانسی) با شهردار لیریا پرتغال پیرامون همکاری‌های مشترک گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناصر عطایی سرپرست شهرداری رشت به صورت وبینار (ویدئو کنفرانسی) با شهردار لیریا پرتغال پیرامون همکاری‌های مشترک گفت و گو کرد.

 عطایی با تشریح ویژگی‌ها و موقعیت رشت اظهار کرد: رشت یکی از شهرهای استان شمالی ایران و مرکز استان سرسبزگیلان است که به دلیل بارندگی سالانه به شهر باران‌های نقره‌ای شهرت دارد.

وی ادامه داد: کلانشهر رشت پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران و بزرگترین سکونتگاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به ظرفیت بالای رشت در جذب توریسم و گردشگر گفت: رشت در سال ۹۲ سومین شهر گردشگرپذیر ایران شناخته شد.

 عطایی با اشاره به اینکه رشت را در ایران به عنوان شهر اولین‌ها یاد می‌کنند بیان داشت: اولین اتوبوس شهری، اولین داروخانه در رشت ایجاد شد و رشت اولین شهر پیشگام در واردات و صادرات با اتحادیه اروپا بود.

وی بیان داشت: اولین و قدیمی‌ترین راه آهن ایران در مسیر رشت-انزلی احداث شد و اولین بلدیه، اولین چاپخانه و اولین روزنامه در رشت تاسیس شد که نشان از فرهنگ و تمدن مردم رشت دارد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو اظهار کرد: رشت در آذر ۲۰۱۵ به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو انتخاب شد که منجر شد گردشگران داخلی و خارجی زیادی به رشت سفر کنند.

 عطایی با اشاره به اینکه شهرداری رشت هرساله جشنواره‌های متعددی و جذابی برای برندسازی و جذب گردشگر برگزار می‌کند گفت: جشنواره‌های جوکول، کدو، گاری کباب رشتی، می رشت غذای خوشمزه، مسابقه پخت میرزاقاسمی از جمله جشنواره‌هایی بود که با استقبال گردشگران روبرو شد.

وی با اشاره به سفر شهردار و هیئت همراه لیریا پرتغال در چند سال گذشته به رشت گفت: تفاهم نامه‌هایی در سفر گذشته منعقد شد که امروز نیز پای بند به تفاهم نامه‌های گذشته هستیم و برای اجرای تک تک بندهای تفاهم نامه‌ها آمادگی کامل داریم.

سرپرست شهرداری رشت همچنین با اشاره به استقبال و حمایت شهرداری رشت از سرمایه گذاران اذعان داشت: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت مسئولیت رسیدگی به سرمایه گذاران را برعهده دارد.

 عطایی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی رشت و لیریا از جنبه‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی و… می توانیم گام‌های موثر برای خواهرخواندگی رشت و لیریا برداریم و روابط دو شهر را بیش از گذشته توسعه دهیم.

لوپز شهردار لیریا پرتغال نیز با ابراز خرسندی از گفت و گو با سرپرست شهرداری رشت گفت: رشت ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری دارد.

وی افزود: کارآفرینان و سرمایه گذاران لیریا و رشت می‌توانند در راستای تعاملات بیشتر به صورت مجازی با یکدیگر گفت و گو کنند.

در این نشست محمد رضا داداشی رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در گیلان نیز حضور داشت.

Share