عباس سلیمی نمین مطرح کرد؛

کاندیداتوری میرسلیم و آخوندی برای ۱۴۰۰ محض خنده است

طرح کاندیداتوری برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری محض خنده و برخی نیز محض گریه است مثل آقایان میرسلیم و آخوندی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی به نامه نیوز گفته است: آقای قالیباف در قوه مقننه منشأ تأثیراتی بوده اما با توجه به ویژگی ها و خصوصیات او که مدیر پرتحرک و پرکاری است، شاید فحول جامعه به این جمع بندی برسند که حضور ایشان در قوه مجریه می تواند منشأ اثر بیشتری باشد اما در حال حاضر این بحث بیشتر مقبول واقع می شود که آقایان رئیسی و قالیباف در قوای تحت مسئولیت خود عمق کارشان را بیشتر کنند. البته امکان دارد در ماه های نزدیک به انتخابات بحث هایی مطرح شود که معادلات تغییر کند و شرایط دیگری به وجود آید.

وی درباره طرح نام علی اکبر ولایتی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری یا ریاست مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان توضیح داد: در هر دو مورد نظرم منفی است. او نه ظرفیت این را دارد که پیونددهنده و هماهنگ کننده نیروهای اصولگرا باشد و نه ظرفیت این را دارد که بتواند مسئولیت قوه مجریه را به عهده بگیرد.

سلیمی نمین با اشاره به دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بیان کرد: آقای ولایتی خودش کارنامه خوبی در زمینه هماهنگی میان نیروهای اصولگرا نداشت. آن دوره ای که لازم بود اصولگرایان وحدت داشته باشند آقای ولایتی از عاملان اصلی شکستن وحدت بود که موضوع تماس تلفنی مرحوم آیت الله مهدوی کنی و پرهیز آقای ولایتی در پاسخگویی به آن تماس کاملا بر همه روشن است.

وی درباره کاندیداتوری سعید جلیلی و عزت الله ضرغامی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در حال حاضر هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب کاندیداهایی را دارند و نام آنها را ارائه می دهند؛ بعضی نیز دارند خودشان را مطرح می کنند بنابراین راجع به تک تک مصادیق و اینکه آیا در قوه مجریه کارآمدی دارند یا خیر، تأییدصلاحیت می شوند یا خیر بحث هایی است که باید گذاشت مقداری آرایش صحنه انتخابات شفاف تر شود و بعد درباره آنها صحبت کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: طرح کاندیداتوری برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری محض خنده و برخی نیز محض گریه است مثل آقایان میرسلیم و آخوندی. درباره برخی اسامی باید تأمل کرد و افرادی را نیز باید جدی گرفت چون باید به عنوان یک شخصیت موثر در یک جریان ارزیابی شوند.

Share