آوای سلامت؛

چند باور اشتباه درباره کاهش وزن

از بین بردن چربی مازاد و اضافه وزن برای همه افراد آسان نیست زیرا در صورت اقدام به این کار، گاه فرد دچار اشتباهاتی می‌شود که ممکن است فرآیند کاهش وزن را با مشکل مواجه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، باورهای بسیاری در مورد کاهش وزن در میان افراد وجود دارد که آگاهی از صحت و درستیِ آنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب حائز اهمیت است.

سایت pledgetimes در مطلبی به برخی از این باورها اشاره کرده که در حقیقت در کاهش وزن هیچ تاثیری ندارند.

باور اشتباه: برای کاهش وزن باید گرسنگی بکشید

برخی افراد بر این باورند که با غذا نخوردن، وزنشان کاهش پیدا می‌کند اما این اتفاق نمی افتد. با غذا نخوردن سیستم متابولیسم بدن ضعیف می‌شود چرا که برای داشتن عملکرد مناسب، نیاز به تغذیه شدن دارد. همچنین با غذا نخوردن ماهیچه‌های بدن بسیار ضعیف شده و میزان چربی کاهش پیدا می‌کند و این اشتباه ترین شیوه برای کاهش وزن است.

باور اشتباه: کربوهیدرات‌ها فرد را چاق کرده و به سلامت آسیب می‌زنند

کربوهیدراتها انرژی لازم بدن را تامین کرده و قدرت لازم را در اختیار مغز قرار می‌دهند که عملکرد مطلوب را داشته باشد. کربوهیدراتها سوخت کافی و مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

باور اشتباه: چای سبز همچون سوزاننده چربی عمل می‌کند

چای سبز حاوی میزان کمی از کالری ها، آنتی اکسیدان ها و بسیاری دیگر از مواد مغذی است. علاوه بر این، ترکیب EGCG موجود در آن برای کاهش وزن مفید است اما میزان این ترکیب بسیار ناچیز است. بنابراین درصورتیکه روزانه حدود ۱۵ فنجان چای سبز بنوشید در واقع یک نوشیدنی مضر برای کاهش وزن مصرف کرده اید. برای کاهش وزن باید به جای نوشیدنِ کالری، روی سوزاندن کالری تمرکز کنید.

باور اشتباه: رژیم کتوژنیک بهترین گزینه برای کاهش وزن است

این رژیم برای کاهش چربی مناسب نیست زیرا فرد نمی‌تواند در تمام عمر آن را رعایت کند. بنابراین، این رژیم برای بیشتر افرادی که به دنبال چربی سوزی هستند هرگز مناسب نیست. همچنین این رژیم با عوارض جانبی همچون افزایش سطح کلسترول همراه است.

باور اشتباه: چربی شما را چاق می‌کند

مصرف چربی سالم هرگز موجب چاقی نمی شود. چربی برای ترمیم پوست، بافت ها و تولید مطلوب هورمون ها در بدن حائز اهمیت است.

باور اشتباه: نان سفید حاوی گلوتن موجب چاقی می‌شود

اگر به گلوتن حساسیت دارید باید از مصرف گلوتن خودداری کنید. اما در صورتیکه از سلامت کامل برخوردارید نیازی به حذف گلوتن از رژیم غذایی نیست.

باور اشتباه: خوردن انبه و موز باعث چاقی شما می‌شود

هر دو میوه سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی هستند و از مقدار کافی کربوهیدرات برخوردارند. می توان این دو میوه را مصرف کرد اما سایر منابع کربوهیدرات مانند برنج و نان را در رژیم غذایی خود کنترل کنید.

Share