در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

پنیر سیاهمزگی محصول جدید پگاه | فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه افتتاح می‌شود

مدیرعامل پگاه گیلان در مورد قیمت محصولات لبنیات نیز اظهار کرد: تمام قیمت‌ها بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود و در زمینه مصرف لبنیات در استان گیلان در شش ماهه اول سال کاهشی نداشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین نشسته شورای ارتباطات صنایع شیر ایران با اصحاب رسانه در کارخانه شیر پگاه گیلان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حمیدرضا طهماسبی‌پور مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: سعی کردیم که در روابط عمومی صنایع شیر ایران تحولاتی ایجاد کنیم که اولین گام آن تشکیل شورای ارتباطات بود و امروز دومین نشست این شورا در گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت پگاه ایران ۸۰۰ کد محصولی متنوع را تولید می‌کند، گفت: هدف این است که با رسانه‌ها ارتباط دو سویه داشته باشیم و در حال حاضر ۸۰ خبرنگار عضو شورای ارتباطات هستند.

کاهش مصرف لبنیات خطرناک است

طهماسبی‌پور با اشاره به کاهش مصرف لبنیات در ایران، گفت: این بسیار خطرناک است و باید برای استفاده بیشتر مصرف لبنیات در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشیم و امیدواریم رشد پوکی استخوان در جامعه را با فرهنگ‌سازی به کمک رسانه‌ها کاهش دهیم.
در ادامه جلسه قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران که به صورت ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه صحبت کرد، گفت: خبرنگاران در زمینه فرهنگ‌سازی و توسعه سلامتی نقش به سزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه صنایع شیر ایران با فلسفه توسعه سلامت تشکیل شده است، گفت: توزیع شیر رایگان از دهه ۴۰ در ایران آغاز شد و تحویل شیر مدارس در دستور کار خود قرار گرفت. شرکت شیر ایران همیشه در کنار دولت بوده و در سال گذشته در سطح چندین استان محروم توزیع شیر در دستور کار قرار گرفت اما امسال با توجه به کرونا این امر انجام نشده است.

قدوسی با تاکید بر اینکه از دولت مردان می‌خواهیم که توسعه فرهنگ مصرف لبنیات در جامعه را جدی بگیرند، گفت: سن پوکی استخوان در خانم‌ها به ۴۰ و ۴۵ سال رسیده است و ۹۰ درصد از مردم کشور با کمبود کلسیم مواجه هستند.

مدیرعامل پگاه با اشاره به اینکه استان گیلان از استانهایی است که شیر از تولید تا مصرف را در چرخه دارد، اظهار داشت: در گیلان برای افزایش تولید شیر، دامداری صنعتی افتتاح شده و امیدواریم که در پخش محصولات نیز به ما کمک کنند.

قدوسی یادآور شد: بخش کشت و صنعت و پخش با وحدت می‌توانند به نتایج خوبی برسند و گیلان را در همه حوزه‌ها خودکفا کنند.

پنیر سیاهمزگی محصول جدید پگاه

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه موسی اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با اشاره به بورسی شدن این شرکت، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از سهام پگاه گیلان به صورت عرضه اولیه وارد بازار بورس شده است و باتوجه به اینکه بورس شرایط خوبی ندارد فعلا برنامه‌ای برای افزایش شناوری سهام در بازار نداریم.

وی گفت: کارخانه پگاه گیلان بدون وقفه حتی در دوران کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول فعالیت بوده است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه رعایت زنجیره تولید تا مصرف برای ما حیاتی است، افزود: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که هرگونه مشکلی در محصولات دیدند را به اطلاع ما برسانند و ما خودمان را ملزم به پاسخگویی میدانیم.

وی با اشاره به اینکه رضایت مصرف کنندگان برای ما بسیار مهم است، گفت: با اطمینان می‌گویم که به کارخانه پگاه گیلان هیچ چیز ناسالامی وارد نمی‌شود.

مدیرعامل پگاه گیلان در مورد قیمت محصولات لبنیات نیز اظهار کرد: تمام قیمت‌ها بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود و در زمینه مصرف لبنیات در استان گیلان در شش ماهه اول سال کاهشی نداشتیم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه بدهی ما به دامداران به کمتر از سی روز رسیده است، گفت: این بدهی سال گذشته ۵۰ روز بود که به کمتر از ۳۰ روز رسیده است و هیچ بدهی معوقه به بانک‌ها نداریم و در خصوص معوقات پرسنل هم تماما پرداخت شده است.

وی با بیان این مطلب که دولت ارز واردات کره را برداشته است، گفت: ما بر اساس مصوبه تنظیم بازار تا یک ماهه آینده کره لاکتیکی سنتی را وارد بازار می‌کنیم و همچنین پنیر سیاهمزگی که محصول آشنا برای گیلان است به زودی وارد بازار استان می‌شود.

کار در حوزه شیر تعطیلی بردار نیست

به گزارش دیارمیرزا، حسین غلامی مدیر عامل شرکت بازارگستر پگاه منطقه یک در ادامه جلسه گفت: شرکت پگاه ۵ منطقه پخش در کشور دارد و استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی در یک منطقه هستند.

وی گفت: این شرکت ۱۰۰۰ نفر پرسنل اعم از ستادی و عملیاتی و نیز ۴۰۰ الی ۵۰۰ تن محصولات را روزانه توزیع می‌کند و همچنین روزانه ۲۵۰ خوردو، پخش محصولات انجام می‌دهند و کار در حوزه شیر تعطیلی بردار نیست.

غلامی با اشاره به اینکه شیر محصول حساسی است، گفت: شیر اگر در شرایط مناسب قرار نگیرد و زنجیر سرمای آن رعایت نشود حتما فاسد می‌شود.

فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه افتتاح می‌شود

روزبه کوشکی مدیر عامل کشت و صنعت صنایع شیر ایران با اشاره به تولید ۹۰۰ تن گوشت کشور، اظهار کرد: این دامپروری یک سوم نیاز علوفه‌ای و یک پنجم کاه و کلوش را تامین نموده و ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه دو استان از مزرعه تا مصرف فعال هستند، گفت: استان فارس و گیلان از جمله استان‌های در حوزه کشت و صنعت است. فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه در روستای سیاه اسطلخ رشت با زیر بنای ۵۰ هکتار و هزینه ۹۰ میلیارد آغاز شده است که تا الان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نظر داریم با راه اندازی فاز اول که تیر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و اتمام این پروژه بالغ بر ۴۰ تن شیر شرکت تامین خواهد شد.

Share