استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛

پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر به‌طور مستمر انجام شود

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان برنامه های آموزشی و آگاهی بخش را در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر، اثرگذار دانست و گفت: اجرای طرح‌هایی همچون پاکسازی نقاط آلوده و نیز پاکسازی نقاط آلوده حاشیه مناطق آموزشی، باید به‌طور مستمر انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروز آثار و تبعات منفی مواد مخدر به عنوان پدیده‌ای مذموم در همه جوامع، شناسایی و برای مبارزه با آن، برنامه‌های ویژه‌ای نیز تدوین شده است.

وی افزود: در ایران علاوه بر سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، همه قوا وظایفی در این بخش دارند و به دنبال آن برنامه‌هایی در همه استان‌ها اجرا می‌شود که گیلان در این بخش به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

دکتر زارع با اشاره به کشف افزون بر دو هزار و ۶۸۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر طی شش ماه اخیر و رشد ۶۴ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: شناسایی و انهدام ۵۴ باند قاچاق مواد مخدر در استان در این مدت جلوه‌ای از تلاش فعالان این عرصه است.

استاندار گیلان افزود: تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با موادمخدر قابل تقدیر است اما کافی نیست از این‌رو لازم است در استمرار این مهم تلاش بیشتری صورت گیرد تا در تعامل و هم افزایی دستگاه‌های ذیربط بتوان دستاوردهای این بخش را بهبود بخشید.

وی استفاده از ابزارهای مختلف برای آموزش و آگاهی بخشی بویژه دانش آموزان و دانشجویان را مهم دانست و گفت: اگر چه اقدامات خوبی در حوزه پاکسازی محدوده‌های آلوده صورت گرفته اما به یقین توجه به اجرای سیاست‌های پیشگیرانه، آگاهی بخشی و آموزش در این مناطق، نقش قابل توجهی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر خواهد داشت.

دکتر زارع بر لزوم اجرای برخی طرح‌ها در تمامی ایام سال و جدیت در استمرار آن‌ها نیز تاکید و اضافه کرد: اجرای طرح‌هایی همچون پاکسازی نقاط آلوده و پاکسازی نقاط آلوده حاشیه مناطق آموزشی، از جمله مواردی است که باید به طور مستمر تداوم داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان استفاده بیشتر از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در بخش کاهش گرایش مصرف مواد مخدر و مقابله با اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها گفت: تولید محتوای آگاهی بخش و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه‌ها، نقش اثرگذاری دارد.

در این جلسه گزارش نیروی انتظامی استان از کشفیات، دستگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در نیمه اول سال جاری و نیز گزارش سرپرست شهرداری رشت در خصوص انجام عملیات آماده‌سازی و عمرانی ساختمان جدید مرکز ماده ۱۶ ارائه شد.

Share