رئیس اداره اوقاف فومن خبر داد؛

هزینه ۹۰۰ میلیونی اوقاف فومن در امور عمرانی و اجرای نیات واقفان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن گفت: در یک سال گذشته در انجام امور عمرانی، اجرای نیات واقفان و کمک به نیازمندان بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان فومن هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام زارع رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته  وقف گفت؛ بستر حرکت اوقاف بر گسترش امور فرهنگی است و اوقاف از سازمان های فرهنگ محور است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه فومن اظهار داشت: در یک سال گذشته در انجام امور عمرانی، اجرای نیات واقفان و کمک به نیازمندان و کمک خیرین بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان فومن هزینه شده است که از این مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای آینه کاری بقعه متبرکه آقاسید عبدالله کلرم هزینه شده است.

زارع اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا توسط بقاع متبرکه شهرستان با کمک خیرین ۳۰هزار بسته ی غذایی و هشت هزار ۵۵۰ عدد ماسک دربین نیازمندان توزیع شده است.

وی با باین اینکه هیات امنا بقاع متبرکه بعد به وجود آمدن ویروس کرونا برای کمک های مومنانه پیش قدم بودند، افزود: اداره اوقاف و امورخیریه فومن در تمدید سند اجاره رشد صد درصدی داشته است.

زارع یادآور شد:۹ برگ سند مالکیت بقاع متبرکه و مساجد در شهرستان فومن اخذ شده است، بقعه سبزقبا شنبه بازار فومن بزودی تجدید بنا خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فومن همچنین از توزیع هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان و ۳۵ بسته آموزشی نیز در میان دانش آموزان بی بضاعت فومنی خبر داد.

زارع با بیان اینکه شهرستان فومن دارای ۸۴ موقوفه است، گفت: از این تعداد پنج موقوفه غیر متصرفی و مابقی متصرفی هستند و هزار و ۲۰۰ مستأجر نیز در موقوفات شهرستان فومن کار می‌کنند، برخی موقوفات دارای درآمد و برخی دیگر به دلایلی کم درآمد و یا فاقد درآمد هستند.

وی افزود: در چهل و سومین مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه سامان مترصدی به عنوان نفر برگزیده مسابقات اذان به استان و همچنین غلامرضا خداداد از شهرستان فومن به مسابقات کشوری رشته تفسیر راه یافتند.

گفتنی است ۳۴ بقعه متبرکه و ۱۸۰ مسجد در شهرستان فومن وجود دارد.

Share