خطیب جمعه صومعه‌سرا؛

هر وقت که دولت اعلام می‌کند، راهبردی برای شرایط اقتصادی دارد، اوضاع خراب‌تر می‌شود

خطیب جمعه صومعه‌سرا با تأکید بر اینکه مسؤولین باید واکنشی مدبرانه در قبال افسارگسیختگی‌های اقتصادی در پیش گیرند، گفت: با این شرایط سرسام‌آور درآمد خانوارها به ۱۰ میلیون هم افزایش پیدا کند امکان زندگی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی راشدی نوری امروز در آیین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه صومعه‌سرا در مصلای این شهر با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات آنان در ایجاد امنیت و نظم در جامعه اظهار کرد: اقتدار نیروی انتظامی باید در برخورد با دانه‌درشت‌ها در جامعه ملموس‌تر باشد.

وی با اشاره به در پیش اربعین حسینی گفت: آنچه اربعین حسینی را جاودانه کرده حرارت حاصل عشقی است که در قلب یکایک محبان و دوستان حسینی وجود دارد که به خصوص در این سال‌ها پس از پایان محرم، حضور چندمیلیونی آنان در زیارت اربعین بوده که امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا، این حرکت عظیم صورت نمی‌گیرد.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با اشاره به هجرت تاریخ‌ساز حضرت امام راحل از نجف به پاریس در سال ۵۷ افزود: با فشار دولت عراق که امام را از مبارزه علیه حکومت طاغوتی شاه منع می‌کرد امام تصمیم گرفت از عراق هجرت کند، ابتدا به‌قصد کویت و بعد به پاریس هجرت کردند که خدا خواست پیام انقلاب را در سطح دنیا به گوش جهانیان برساند و پس از چهار ماه با اوج‌گیری انقلاب، ملت ایران به رهبری امام راحل و فرار شاه، انقلاب پیروز شد.

راشدی نوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری از هدف اصلی برنامه تحریم استکبار در مقابله با ایران اسلامی تصریح کرد: دشمن با اختلال در سیستم اقتصادی کشور اولاً در مردم ناامیدی ایجاد می‌کند و در مرحله بعد می‌خواهد بین مردم و مسؤولین فاصله بیندازد و در مرحله آخر، نظام اسلامی را مجبور به تغییر رفتار و تسلیم در برابر سیاست‌های آمریکا و استکبار کند.

خطیب جمعه صومعه‌سرا با تأکید بر اینکه مسؤولین باید واکنشی مدبرانه در قبال افسارگسیختگی‌های اقتصادی در پیش گیرند، گفت: با این شرایط سرسام‌آور درآمد خانوارها به ۱۰ میلیون هم افزایش پیدا کند امکان زندگی نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا در جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ملت ایران است، افزود: مسؤولین باید باتدبیر و کار جهادی و با توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی، وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی را تغییر دهند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دادن شعار دادن برای رفع مشکلات اقتصادی کام مردم را شیرین نمی‌کند، تصریح کرد: چه دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارد و نمی‌خواهد مردم آرامش داشته باشند و مملکت سروسامان پیدا کند، هر وقت که دولت اعلام می‌کنند راهبردی مثبت برای شرایط اقتصادی دارد اوضاع خراب‌تر می‌شود، با این امر باعث بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناامنی و افزایش سرقت و فساد و هرزگی می‌شود که زیبنده یک حکومت اسلامی نیست.

Share