دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

نگرانی پرسنل آزمایشگاه بیمارستان الزهرای رشت از تعدیل نیرو+ پاسخ علوم پزشکی گیلان

مدیر روابط عمومی علوم پزشگی گیلان گفت: رییس بیمارستان الزهرا قول صددرصد داده اند که هیچ تغییر در پرسنل انجام نخواهد شد و کارکنان با تغییر پیمانکار نباید نگران باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حدود ۲۵ نفر از پرسنل آزمایشگاه بیمارستان الزهرای رشت از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان استمداد طلبیدند.

در متن نامه ارسالی به دیارمیرزا آمده است: «ما جمعی از پرسنل ازمایشگاه بیمارستان‌دولتی الزهرا رشت، جدا از اینکه سالها با عقب افتادن حقوق خود در این ازمایشگاه کار کردیم، در بحبوحه کرونا بدون حقوق شبانه روزی تلاش کردیم و شانه خالی نکردیم، و دریغ از هزار تومان پاداش و کارانه برای کرونا، الان حدود ۴۵ روز است که بدون پیمانکار و بدون قرارداد در حال انجام وظیفه هستیم. شرایط ازمایشگاه بسیار بحرانی است، هیچ امکاناتی در دسترس نداریم. علوم پزشکی گیلان انگار هیچ تعهدی نسبت به این آزمایشگاه ندارد. در نهایت بعد از حدود دو ماه می‎گویند که دکتر رضایی قرار است پیمانکار جدید آزمایشگاه شود و ایشان پرسنل خودشان روا دارند. یعنی ما پرسنلی که برخی با داشتن بالاتر از ده سال سابقه کاری و برخی ۵ سال و بعضی دیگر دو سال سابقه کاری در این آزمایشگاه که در بدترین شرایط ممکن از جان و دل تلاش کردیم، تعدیل می‌شویم و دکتر رضایی جوان با پرسنل جدید خودشان وارد آزمایشگاه می‌شوند.

حتی پیگیری های ما بابت اینکه دست کم آزمایشگاه وارد این طرح ۸۹ روزه شود هم تا کنون بجایی نرسید و علوم پزشکی مخالفت می‌کند. لطفا صدای مارا به گوش مسئولین برسانید که ما پرسنلی که در سختترین شرایط با ماهها حقوق معوقه در دوران کرونا در سه شیفت کاری با سالها سابقه جوانی خودمان را با شب کاری ها در این ازمایشگاه گذراندیم، آیا اخراج حق ماست؟ باشد، حق ما دولتی شدن نیست، اما ایا حق ماست که پیمانکار جدید حالا که قول داده حقوق سر وقت داده میشود حالا که قول داده امکانات برای ازمایشگاه فراهم میکند، ما اخراج شویم؟ لطفا صدای مارا به گوش مسئولین برسانید. بدون حقوق ماهها کار کردیم اما دیگر تعدیل نیرو در این اوضاع بیکاری و شرایط بد اقتصادی از توان ما خارج است… لطفا پیگیر این ازمایشگاه باشید».

کارکنان با تغییر پیمانکار نباید نگران باشند

فیروز نصیرزاده مدیر روابط عمومی علوم پزشگی گیلان در مورد وضعیت کارکنان آزمایشگاه بیمارستان الزهرا رشت به دیارمیرزا گفت: با پیگیری های و صحبتهایی که با رییس بیمارستان الزهرا داشتیم، هیچ مشکلی برای کارکنان آزمایشگاه الزهرا رشت وجود نخواهد داشت و آنچه موجب نگرانی شده است، جابجایی پیمانکار بوده است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت پرسنل بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی از هیچ کمکی کوتاهی نخواهد کرد، گفت: خانم دکتر فرضی رییس بیمارستان قول صددرصد داده اند که هیچ تغییر در پرسنل انجام نخواهد شد و کارکنان با تغییر پیمانکار نباید نگران باشند.

وی یادآور شد: همچنین معاون توسعه بیمارستان نیز قول دادند که حقوق و مزایای کارکنان آزمایشگاه الزهرا رشت که در فاصله جابجایی پیمانکار عقب افتاده بود به زودی پرداخت خواهد شد.

Share