نکات مهم در انتخاب گیت ورود و خروج فروشگاهی

برای خرید و انتخاب بهترین نوع گیت ورود و خروج فروشگاهی باید قابلیت ها و انواع آن را به خوبی بشناسید، تا خرید متناسب با مکان مورد استفاده خود داشته باشید.

یکی از اساسی ترین تجهیزاتی که باید در مراکز تجاری بزرگ و پرتردد مثل فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها موجود باشد، گیت ورود و خروج فروشگاهی است. چراکه در چنین اماکنی کنترل امنیت و عبور و مرور بسیار سخت خواهد بود. گیت ورود و خروج فروشگاهی با کنترل هوشمندانه تردد، استفاده از نیروی انسانی را نیز کاهش می دهد. فروشگاه ها به خصوص فروشگاه های زنجیره ای نیز که عبور و مرور بسیاری دارند شدیداً به این ابزار کاربردی نیازمندند. علاوه بر صاحبان فروشگاه ها، افراد و خریداران نیز به این روش راحت تر خرید خواهند کرد؛ زیرا ایستادن طولانی مدت در ازدحام آزار دهنده خواهد بود. برای خرید و انتخاب بهترین نوع گیت ورود و خروج فروشگاهی باید قابلیت ها و انواع آن را به خوبی بشناسید، تا خرید متناسب با مکان مورد استفاده خود داشته باشید.

گیت چیست؟

این کلمه الهام گرفته از لفظ انگلیسی Gate است و اصطلاحاً به دستگاهی گفته می شود که به کمک آن می توان تردد افراد در اماکن عمومی یا شلوغ را کنترل کرد. گیت ها با کاربرد ویژه ای که دارند، نظم خاصی را ایجاد می کنند. این دستگاه های پرکاربرد انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید.

گیت های ورود وخروج چند نوع دارند؟

گیت ها بسته به نیاز هر سازمان، فروشگاه یا پاساژ ساخته می شوند و این نیاز براساس مساحت مکان، میزان عبور و مرور افراد وسلیقه مشتری تعیین خواهد شد. انواع مختلف گیت ها عبارت است از:

  • گیت شیشه ای: این نوع گیت که در دو نوع تمام قد و نیمه طراحی می شوند، امنیت مکان های شلوغ را بالا برده و برای سازمان ها یا مکان های امنیتی مثل فرودگاه بسیار مناسب است. با کمک این وسیله بازرسین راحت تر به وظایف خود رسیدگی می کنند.
  • گیت مترویی: این نوع گیت که گیت اسلایدی نیز گفته می شود، برای جلوگیری از ازدحام و پریدن افراد از روی گیت، همچنین کنترل مجوز ورود و خروج و حتی باطل کردن بلیط افراد در مترو گذاشته می شود تا هرج و مرج در عبور ومرور را کاهش دهد.
  • گیت نفر رو: با استفاده از این نوع گیت با وارد کردن اطلاعاتی به دستگاه که میتوان آن را با کارت یا اثر انگشت نیز هماهنگ نمود، ورود و خروج هر فردی را به ادارات یا اماکن دیگر کنترل می کنند. به وسیله این گیت از ورود افراد متفرقه جلوگیری خواهد شد.
  • گیت باشگاهی: کنترل عبور مرور برای باشگاه ها اماکن ورزشی بزرگ امری سخت خواهد بود. بنابراین با قرار دادن مکانیزم گیت کنترل کننده در محل ورودی، هر شخص تنها با کارت عضویت باشگاه خود می تواند وارد شود.
  • گیت ورود و خروج: این نوع گیت که از نوع پر کاربرد ترین آن بوده و در بسیاری از اماکن مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به صورت تک پره یا ۳ پره باشد که بسته به میزان بزرگی فروشگاه ها و مساحت اماکن انتخاب می شود. گیت ورود و خروج فروشگاهی نیز معمولا از نوع تکی یا ۳ پره انتخاب می شود.

آیا ویژگی های گیت ورود و خروج فروشگاهی را می شناسید؟

  • گیت ورود و خروج فروشگاهی این قابلیت را دارد که ورود و خروج همزمان به وسیله آن صورت گیرد. بنابراین از ازدحام افراد جلوی درب ورودی فروشگاه جلوگیری می شود.
  • از آنجا که جنس انواع گیت استیل آب دیده است، دارای مقاومت بالایی بوده و قیمت به صرفه ای نیز دارد؛ و رنگی که در آن بکار رفته، رنگ الکترواستاتیک است.
  • به علت استیل بودن جنس گیت ها، می توان به راحتی آنها را شستشو داد و یا ضدعفونی کرد. چرا که نظافت انواع گیت به علت پر ازدحام بودن محل نصبشان بسیار حائز اهمیت است.

گیت تک پره انتخاب کنیم یا چند پره؟

انتخاب بین انواع گیت ورود و خروج فروشگاهی بستگی به میزان مساحت و بزرگ یا کوچک بودن فروشگاه شما دارد. به طور مثال اگر تصمیم به خرید گیت ورود و خروج برای یک هایپر مارکت شلوغ را دارید، بهتر است گیت ورود و خروج فروشگاهی ۴ پره را انتخاب کنید. گیت ورود و خروج فروشگاهی ۳ پره به دلیل قابلیت چرخشی که دارد عبور و مرور را سرعت بخشیده و از اتلاف وقت افراد جلوگیری می کند. اما اگر به دنبال گیت ورود و خروج برای یک سوپر مارکت یا مغازه کوچک تر هستید گیت های تکی نیز مناسب هستند؛ چرا که به مراتب از هایپر مارکت ها خلوت تر بوده و کنترل ترددهای آن راحت تر است.

البته نکته حائز اهمیت دیگری که درباره گیت های ورود و خروج فروشگاهی وجود دارد، این است که اگر بخواهید از سرقت و خروج کالای خود پیش از پرداخت جلو گیری کنید، می توانید از گیت های ورود و خروجی که به سیستم دزدگیر مجهز است، استفاده نمایید. به این نوع از گیت ها، گیت ضد سرقت فروشگاهی نیز گفته می شود. به این طریق علاوه بر کنترل تردد افراد، کالا خود را نیز کنترل خواهید کرد. بنابراین اطمینان خاطر و آرامش بیشتری خواهید داشت.

گیت ورود و خروج فروشگاهی را از کجا بخریم؟

 قیمت و کیفیت دو مسئله مهم در خرید گیت ورود و خروج فروشگاهی است. برای آنکه محصولی با کیفیت را با قیمت متناسب بخرید باید فروشگاه های معتبر فروش تجهیزات فروشگاهی را بشناسید. یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید به صرفه این محصولات، مجموعه طاها است. بدنه گیت های موجود در این فروشگاه اینترنتی از دو نوع پروفیل و قوطی ساخته شده که پس از آن آبکاری کوره ای می شود. از آنجا که بدنه گیت ها آهن با آبکاری کروم دیده است، محصول را مقاوم تر کرده و همچنین قیمت آن را به صرفه نموده است. همچنین، به علت موادی که در متریال گیت های فروشگاهی به کار رفته با هر بار نظافت به راحتی سطح آن را سیقل داده و شفاف می کنید.

 این نوع گیت ها معمولا ابعاد و سایزهای مشخصی دارند. اما در مجموعه طاها می توانید گیت مورد نیاز خود را به هر سایزی که بخواهید سفارش دهید. مجموعه طاها توانسته با تکیه بر دانش بومی و با کمک متخصصان داخلی کشور گیت ورود و خروج فروشگاهی و محصولات مشابه را با قیمت بسیار مناسب و ضمانت بالا به بازار عرضه نماید. بنابراین می توانید با اطمینان خاطر از مجموعه طاها خرید کنید.

Share