مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان؛

نقش مادران و همسران در مقاطع مختلف تاریخ کشور برجسته است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه نقش مادران و همسران در مقاطع مختلف تاریخ کشور برجسته است،تصریح کرد:دوران دفاع مقدس یکی از عرصه های درخشش نقش زنان در تاریخ انقلاب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالله پاکاری با تاکید بر لزوم بازخوانی نقش برجسته زنان و مادران و همسران شهدا و ایثارگران در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، افزود: زنان قهرمان و ایثارگر و فداکار این مرز و بوم چه در دوران تکوین و شکل گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس و چه در پیشبرد آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی همواره نقش مهم و اثرگذاری داشته اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه نقش مادران و همسران در مقاطع مختلف تاریخ کشور برجسته است، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یکی از عرصه های درخشش نقش زنان در تاریخ انقلاب است، زیرا زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند و همچون سربازان گمنام بار سنگین تدارکات جبهه و جنگ را در کنار خانه داری و فرزندپروری بر دوش کشیدند و پشتیبان رزمندگان بودند.

پاکاری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین رسالت مادران و همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران دانست و گفت: مادران و همسران شهدا با درس‌گیری از سیره اهل بیت (ع) سختی‌های زندگی را تحمل کرده و توانستند با تربیت فرزندان صالح و تحویل آن‌ها به جامعه اسلامی، همچنان در عرصه حراست از ارزش‌های اسلام و انقلاب نقش‌آفرین باشند.

وی تکریم از زنان ایثارگر و مادران و همسران شهدا را وظیفه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز این بانوان مکرمه در دفاع از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی و پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه ثابت قدم بوده و از مروجان واقعی فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌آیند.

Share