خاتمی عاقل‌تر از آن است که از عارف حمایت کند

نصیحت قوامی به عارف: بیش از این با آبروی خودت و اصلاحات بازی نکن!

ناصر قوامی گفت: اصلاح‌طلبان باتوجه به چنین عملکردی نظر مثبتی نسبت به عارف ندارد و من به آقای محمدرضا عارف نصیحت می‌کنم که در انتخابات شرکت نکنند زیرا رأیی ندارد و هم بیش از این آبروی خودش را می‌برد و هم باعث خدشه‌دار شدن حیثیت اصلاح‌طلبی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا عارف اخیرا رسما اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نامزد می‌شود و می‌خواهد برای کسب مقام ریاست‌جمهوری رقابت کند اما به نظر می‌رسد که فقط تمایل او برای رسیدن به این مقام کافی نیست و او احتیاج به لوازمی دیگر از جمله حمایت جامع اصلاح‌طلبان و توانایی جذب رأی مردم هم دارد که چنین لوازمی باتوجه به عملکرد او در مجلس و انتقادهایی که به او وارد است، در اختیار محمدرضا عارف نیست.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب باور دارد که عارف دوره‌اش از نظر سیاسی تمام شده است و باتوجه به انتقادهایی که به عملکرد او وجود دارد مردم و نیروهای سیاسی پذیرای او نیستند. او درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای عارف امتحانش را پس داده است و در مجلس دهم دیدیم که فقط بر صندلی نشسته بود و نظاره می‌کرد و در قبال این همه مشکلات و ناهنجاری‌های موجود صرفا سکوت کرد. حتما اصلاح‌طلبان باتوجه به چنین عملکردی نظر مثبتی نسبت به او ندارد و من به آقای نصیحت می‌کنم که در انتخابات شرکت نکنند زیرا رأیی ندارد و هم بیش از این آبروی خودش را می‌برد و هم باعث خدشه‌دار شدن حیثیت اصلاح‌طلبی می‌شود».

او ادامه داد: «آقای عارف بهتر است به جای آنکه زودتر از همه بگوید در انتخابات شرکت می‌کنم قدری به عملکرد خودش و واکنش‌های مردم در این چندسال به عملکردش نگاه کند تا نسبت به جایگاه سیاسی خود واقف شود».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که ممکن است بخشی از بدنه سیاسی اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، تصریح کرد: «قطعا حداقل ۸۰درصد اصلاح‌طلبان با آقای عارف مخالف هستند و شاید ۲۰درصد افراد محافظه‌کار اصلاح‌طلب آن هم در شرایطی و بازهم تأکید می‌کنم شاید از آقای عارف حمایت کنند. به نظر من اصولگرایان بیش از همه از ورود عارف به انتخابات استقبال می‌کنند زیرا آنها تمایل دارند که عارف بیاید و با یک شکست سنگین حیثیت اصلاحات برود زیرا پرواضح است که آقای عارف هیچ رأیی در جامعه ندارد و اصولگرایان علاقه دارند عارف ضربه سنگینی به جریان اصلاحات بزند».

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه در شرایطی که عارف و لیست امید با حمایت و اعتماد محمد خاتمی وارد مجلس شدند، آیا رئیس دولت اصلاحات هنوز به عارف اعتماد دارد، اظهار کرد: «آقای خاتمی عاقل‌تر از آن است که از آقای عارف حمایت کند زیرا عارف به حیثیت آقای خاتمی هم آسیب وارد کرد».

این نماینده مجلس ششم درباره اینکه آیا در نهایت اصلاح‌طلبان می‌توانند بر یک نامزد اصلاح‌طلب به توافق جامع برسند، خاطرنشان کرد: «تصور نمی‌کنم چنین امکانی وجود داشته باشد که اصلاح‌طلبان بر یک نامزد واحد به جمع‌بندی برسند».

قوامی در پایان درخصوص احتمال حرکت اصلاح‌طلبان به سمت ائتلاف با یک نامزد غیراصلاح‌طلب مانند علی لاریجانی هم گفت: «ائتلاف به با غیراصلاح‌طلبان به‌هیچ‌وجه در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار ندارد و بعید است چنین حالتی رخ دهد».

Share