گرانی و دیگر هیچ!

مرغ ۲۶ هزار تومانی دستاورد تلاش دولت حرف|خواب عمیق تعزیرات، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار

بر اساس گزارش‌های رسیده از برخی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر، هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت حدود ۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قیمت هرکیلوگرم مرغ که بر اساس نرخ مصوب قرار بود حداکثر ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان تومان به فروش برسد به ۲۶ هزار تومان افزایش یافته و به دست مصرف کننده می‌رسد.

در هفته‌های اخیر مرغداران با کمبود نهاده‌ها از جمله کنجاله سویا روبه‌رو بوده‌اند و میزان جوجه ریزی نیز کاهش یافته است.

دولت در ماه‌های گذشته نتوانسته است نهاده‌های طیور را به درستی تامین کند و مرغداران نیز نرخ محصولات خود را بالا برده‌اند و در نهایت این مردم به عنوان مصرف کننده نهایی هستند که باید مرغ را البته اگر پولی در بساط داشته باشند، با قیمت بالایی خریداری کنند.

از سوی دیگر مشخص نیست که ارز ۴۲۰۰ تومانی (دلار جهانگیری) که دولت هربار منت اختصاص آن را برای تامین کالاهای اساسی به سر مردم زده است دقیقا صرف چه کالاهایی می‌شود که این روزها هیچ چیزی ارزانی در بازار یافت نمی‌شود و به هر سو که بنگیریم گرانی می‌بینیم و دیگر هیچ!

رئیس سازمان صمت گیلان نیز که دبیر کارگروه تنظیم بازار را برعهده دارد همانند سایر مسئولان ناتوان دولتی تنها به حرف زدن اکتفا کرده و قیمت فعلی مرغ را نتیجه هیجانات کاذب دانسته است!

باتوجه به افزایش قیمت‌ها، بی‌لیاقتی مسئولان و خواب بودن نهادهای نظارتی نظیر تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سایر کارگروه‌ها و ستادهای فشل و ناکارآمد به نظر می‌رسد که مردم ایران ناچار هستند در آینده نه چندان دور فتوسنتز کنند!

Share