امام‌ جمعه آستانه‌اشرفیه؛

مجلس باید رویه خود را تغییر دهد | مردم شهید ندادند تا این‌گونه متحمل سختی‌ شوند

امام‌ جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در برخورد با کشورهای اروپایی گفت: اروپایی با سیاست منافقانه خود به‌ظاهر با آمریکا همراهی نکرده ولی در پشت پرده و با اعمال فشار از طریق شورای حکام به دنبال بازدید از تأسیسات هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی این هفته آستانه اشرفیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایشان در اولین روز هفته دفاع مقدس به نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس، فداکاری مردم و جوانان در آن دوران و جلوگیری از تحریف‌های نادرست از دوران دفاع مقدس تأکید کردند.

وی دوران دفاع مقدس را الگوی مقاومت مناسب در کشورهای منطقه برشمرد و گفت: مردم و جوانان این مرزوبوم در دوران دفاع مقدس با تلاشی مثال‌زدنی، مجاهدت‌های فراوان و‌ با دستانی خالی مقابل رژیم بعث عراق قرارگرفته و اجازه جدایی یک متر از خاک ایران را ندادند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به فشار کشورهای اروپایی در پشت پرده و در مجامع بین‌المللی برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اروپایی با سیاست منافقانه خود به‌ظاهر با آمریکا همراهی نکرده ولی در برجام به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکردند و در پشت پرده و با اعمال فشار از طریق شورای حکام به دنبال بازدید از تأسیسات هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی است.
طیبی با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در برخورد با کشورهای اروپایی بیان کرد: اخیراً کشورهای اروپایی یک بیانیه صادر کرده و دستگاه دیپلماسی ایران از این کشورها تشکر کردند درحالی‌که آن‌ها برای این اقدامات خود لایق بازخواست هستند.

وی با اشاره به نقش عوامل داخلی در گرانی‌های اخیر کشور گفت: آمریکا هر روز در حال تهدید و اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی است و برخی عوامل داخلی هم با سوءاستفاده از این شرایط با ایجاد آثار روانی باعث گرانی‌های کشور می‌شوند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه همچنین با تأکید بر اقدام متقابل ایران در قبال عدم فروش نفت افزود: دولت شعار داد که اگر استکبار مانع فروش نفت ما شود تنگه هرمز را می‌بندیم و مقام معظم رهبری هم از این شعار حمایت و سپاه پاسداران رزمایشی در این خصوص برگزار کرد ولی اکنون دولت به این وعده خود به‌مانند برداشتن گام‌های مؤثر و اقدام متقابل در برجام عمل نکرد.

طیبی با گله‌مندی از عملکرد مجلس شورای اسلامی در چند ماه اخیر بیان کرد: مردم ما در دوران دفاع مقدس شهید ندادند تا این‌گونه متحمل سختی‌های فراوان شوند لذا مجلس باید رویه خود را تغییر دهد زیرا در طی این چند ماه در بحث معیشت مردم و تهدیدهای آمریکا قدمی بر نداشته است.

وی با تأکید بر انجام واجبات دینی برای نجات از عذاب قبر توسط مؤمنان گفت: کسی که از انجام واجبات دینی خود پرهیز می‌کند از این فرد انتظار انجام وظایف مستحب نیست علی حی حال مؤمنی که در تلاش برای به سعادت رسیدن است باید نماز شب خواندن، عبادت، صدقه دادن، کمک به مستضعفین را فراموش نکند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به فلسفه وجودی عالم برزخ بعد از مرگ تصریح کرد: برپایی روز قیامت وعده الهی و یکی از سنت‌های آفرینش است لذا اگر بنا باشد انسان بعد از مرگ نابود شود این امر با حکمت و عدل پروردگار سازگار نیست زیرا انسان باید در روز قیامت به اعمال خود پاسخ دهد.
طیبی  به نقش مؤثر استغفار در نماز شب توسط مؤمنان تأکید کرد و افزود: انسان باید در نماز شب از ته دل و از اعماق وجود استغفار کند چون استغفار زبانی درواقع توهین انسان به خود است و درواقع دارد خود را گول میزند

Share