دیارمیرزا گزارش می‎دهد؛

ماجرای تعهد ۷ عضو شورا برای انتخاب علوی به عنوان شهردار | چه کسانی زیر قولشان زدند

۷ عضو شورای شهر رشت قبل از استیضاح ناصر حاج محمدی در پیشگاه خداوند، شهدا و مردم رشت با خود عهد و پیمان بستند که پس از برکناری شهردار برای جلوگیری از اتلاف زمان و پشبرد امور به همکار شورایی خود سید امیر حسین علوی رای بدهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخاب شهردار رشت درحالی به بن بست رسیده است که شاهد دوقطبی شدن شورا و اختلاف اعضا بر سر انتخاب امیرحسین علوی یا محمد احمدی به عنوان شهردار جدید رشت هستیم.

درحالیکه پس از استیضاح و برکناری ناصر حاج محمدی به نظر می رسید که شورای شهر رشت برخلاف دفعات پیشین مسیر هموارتری را برای انتخاب شهردار داشته باشد اما در این راه عدم وفای به عهد برخی اعضا سبب شد که آتش اختلافات بین اعضای شورا تشدید شود.

ماجرا از این است که ۷ عضو شورای شهر رشت قبل از استیضاح ناصر حاج محمدی در پیشگاه خداوند، شهدا و مردم رشت با خود عهد و پیمان بستند که پس از برکناری شهردار برای جلوگیری از اتلاف زمان و پیشبرد امور به همکار خود سید امیر حسین علوی رای بدهند و او را به عنوان شهردار جدید رشت انتخاب کنند.

در نامه ای که نسخه از آن را دیارمیرزا منتشر می کند، نام  احمد رمضانپور نرگسی، بهراد ذاکری، حجت جذب، اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد، سیدامیرحسین علوی و محمدحسن علیپور پای تعهدنامه دیده می شود.

نکته جالب این است که امضای رمضانپور نرگسی نیز پای این نامه دیده می شود درحالیکه روز گذشته پس از عدم تشکیل شورا به دلیل آبستراکسیون، رئیس شورای شهر رشت پس از اعتراض بهراد ذاکری گفته بود که به تعهد خود نسبت به وعده ای که به رضا رسولی دیگر عضو شورا داده پایبند است و زیر قولش نخواهد زد حتی اگر شورا منحل شود!

با انتشار این نامه به نظر می رسید دلیل عدم حضور علوی و موافقان او در جلسه شورا بهتر از گذشته مشخص شود. علوی که یکبار بر سر استعفا از شورا برای حضور در انتخابات مجلس زخم خوره اعضای شورای شهر رشت بود بار دیگر از برخی اعضای شورا رکب خورده است.

Share