بحران در منطقه ناگورنو- قره‌باغ؛

علی‌اف: حضور شبه‌نظامیان سوری در قره‌باغ دروغ است| ارمنستان: ترکیه در درگیری قره باغ حضور دارد

رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد، شبه نظامیان سوری در نبردهای قره باغ حضور ندارند و این یک خبر ساختگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا در جبهه قره باغ جنگجویانی از سوریه حضور دارند یا خیر، گفت: “نه، این خبر دروغ است. هیچ جنگجویی از سوریه در این نبردها حضور ندارد، حتی یک مدرک در این زمینه وجود ندارد، این خبرهای جعلی توسط ارمنستان ارائه می‌شود و از طریق وب سایت‌ها و رسانه‌های مختلف پخش می‌شوند و جعلی هستند”.

وی در ادامه گفت: “نیازی به حضور جنگجویان سوری نیست، آذربایجان دارای یک ارتش آموزش دیده، یک ذخیره بسیج نظامی بسیار بزرگ است. ما ده‌ها هزار نیروی ذخیره را می‌توانیم فرا بخوانیم و با ۱۰ میلیون نفر در مقابل جمعیت ۲ میلیون نفری ارمنستان بایستیم”.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مدعی دخالت ترکیه در منازعه قره باغ شد.

نخست وزیر ارمنستان در برنامه “۶۰ دقیقه” شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: “ترکیه در واقع درگیر این روند است.”

نخست وزیر ارمنستان ادعا کرد: “براساس اطلاعات موثق ما ، مربیان نظامی و پرسنل عالی رتبه نظامی (ترکیه) در حال حاضر در پست‌های فرماندهی جمهوری آذربایجان هستند و حتی در برخی نقاط عملیات نظامی را هدایت می‌کنند.”

پاشینیان تاکید کرد: ملت ما حق تعیین سرنوشت خود را دارند و جامعه جهانی باید ترکیه را وادار کند از درگیری در منطقه ناگورنو- قره‌باغ عقب‌نشینی کند.

او اشاره کرد: جامعه جهانی باید خصومت جمهوری آذربایجان و ترکیه را محکوم کند چراکه موجودیت ملت ارمنستان در معرض تهدید است.

پاشینیان خاطرنشان کرد: فضا برای انجام مذاکرات با جمهوری آذربایجان در حالی‌که عملیات نظامی در منطقه ناگورنو- قره‌باغ در جریان است، مناسب نیست.

گفتنی است در تاریخ ۲۷ سپتامبر، اوضاع در خط مرزی قره باغ با درگیری‌هایی میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان وخیم شد.

Share