در ادامه جنگ قره باغ؛

علی‌اف از آزادسازی “زنگیلان” و چند روستای دیگر قره باغ خبر داد

“الهام علی اف” رییس جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) از به دست گیری کنترل شهر “زنگیلان” واقع در ۳۱۲ کیلومتری جنوب –غرب باکو در مرز ایران و نیز چند روستای قره باغ توسط نیروهای آذر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری آذربایجان در برنامه زنده شبکه تلویزیونی دولتی خطاب به مردم این کشور، اعلام کرد: نیروهای جمهوری آذربایجان شهر زنگیلان و ۶ روستای اطراف این شهر از جمله روستاهای “هاوالی”، ” زرنلی”، “محمدبیکلی”، “حکری”، “شریفان” و “مغانلی” را آزاد کردند.

وی افزود: همچنین هفت روستای شهرستان “فضولی” از جمله “دوردچینار”، “کردلر”، “یوخاری عبدالرحمنلی”، “قارقابازار”، ” آشاقی ویسلی” و “یوخاری آیباسانلی” در اراضی شهرستان “جبرایل” و ۷ روستا از جمله “شارافچا”، “حسنقایدی”، “فوقانلی”، “امامباغی”، “داش ویسلی”، “آقتپه” و “یاراحمدلی”، در اراضی شهرستان “خوجاوند” و ۵ روستای ” آقجاکند”، “ملکی دره”، “داشباشی”، “گونشلی” و “چینارلی” از دست نیروهای ارمنی آزاد شده است.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه جاری پس از یک وقفه چند هفته‌ای بار دیگر از سرگرفته شده است.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

با  وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات  ۱۰ اکتبر جاری وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش‌بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ بصورت مرتب نقض شده است.

Share