نماینده آستارا در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران:

طرف آذری به تعهداتش در راه آهن آستارا عمل کند|بیمارستان شهید بهشتی استاندارد ساخته نشد

مرحبا با اشاره به مشکلات عدیده در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بیان کرد: به هیچ وجه این بیمارستان را استاندارد نساخته اند! برای مثال بیمارستان قدیمی آستارا ۱۲ تخت آی سی یو داشت و در این بیمارستان برای بیش از شش تخته آی سی یو جا نداریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در گفتگوی خبری امشب شبکه باران با اشاره به تحریم اخیر ۱۸ بانک ایرانی توسط آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب اسلامی مورد تحریم و تهدید های آمریکا قرار دارد و تحریم برای ما چیز جدیدی نیست.

 غلامرضا مرحبا با اشاره به اینکه در مسئله هسته‌ای تحریم‌ها علیه کشورمان به اوج رسید، بیان کرد: ۱۸ بانک ایرانی تحریم شده در گذشته مورد تحریم قرار گرفته بودند و این یک اقدام تبلیغاتی برای مصرف داخلی آمریکا است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی در مقابل تحریم‌های ستمگرانه دشمنان نظام، تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات، چرخ اقتصاد کشور بر روی خود می چرخد و همه نشان دهنده فائق آمدن بر تحریم‌ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با تحریم‌ها اظهار کرد: باید برای مقابله با تحریم به داخل کشور نگاه کرد، امروز متاسفانه از پتانسیل و ظرفیت جوانان تحصیل کرده استفاده نمی‌کنیم و قطعاً آن چیزی که خواهد شکست مقاومت دشمنان در برابر ملت ایران است.

مرحبا در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه مجلس برای تخصیص قیر رایگان جهت عمران شهرستان های زیر ۵۰ هزار نفر و همچنین اختصاص ۴ میلیون تن قیر رایگان در دو سال گذشته برای عمران شهرهای کشور گفت: این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده و در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در حال بررسی و نهایی شدن است.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با عدم ایجاد رانت اختصاص قیر رایگان تصریح کرد: راه‌های مواصلاتی روستاها به شدت در این حوزه در مضیقه هستند و بسیاری از روستاها از ۱۳ سال گذشته آسفالتی را شاهد نبودند و مجلس با مشخص کردن منابع تامین قیر و موارد مصرف آن نگرانی‌ها را در خصوص ایجاد رانت از بین برده است.

طرف آذری باید به تعهداتش در راه آهن آستارا عمل کند

 

نماینده مردم آستارا با اشاره به مسئله تردد گذر مرزی مرزنشینان آستارا بیان کرد: هیچ کشوری در دنیا مانند جمهوری آذربایجان قرابت های تاریخی، فرهنگی، زبانی و قومی بسیار با مردم کشورمان ندارد، اما در اصول دیپلماتیک اصل بر رفتار متقابل است، وقتی جمهوری اسلامی ایران تسهیلات گسترده ای را برای حضور اتباع آذری فراهم می کند، انتظار می رود که جمهوری آذربایجان نیز این مراودات را دو طرفه کند.

مرحبا ادامه داد: برقراری روادید مرزی، رونق تجارت، گردشگری و قرابت های فرهنگی را عمیق خواهد کرد و دو ملت بسیار نزدیک خواهند شد.

نماینده آستارا با اشاره به همکاری و قول مساعد سفرای دو کشور در تهران و باکو در خصوص برقراری گذر مرزی مرزنشینان گفت: این مسئله را کاملاً در مجرای قانونی با استفاده از اختیارات خود پیگیری می‌کنم تا تسهیلات متقابل برای مردم کشورمان فراهم شود و امیدوار به نهایی شدن گذر مرزی مرزنشینان هستم.

مرحبا با اشاره به استقرار قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه راه آهن آستارا_رشت بیان کرد: در حال حاضر استملاک و آزاد سازی مسیر خط ریلی آستارا رشت در حال انجام بوده و البته سرعت پروژه قدری کند است.

وی با انتقاد از روند عملیاتی شدن بارانداز ریلی آستارا_ آستارا تصریح کرد: دولت جمهوری آذربایجان برای ۲۵ سال به صورت قرارداد بی‎اوتی این بارانداز را در اختیار دارد و طبق تعهداتش باید پس از سرمایه گذاری بهره برداری را انجام می داد، ولی در حال حاضر سرمایه گذاری به طور کامل انجام نشده و فنس کشی، حفظ و حراست از مجموعه، استقرار کامل گمرک و مواردی از این قبیل در آنجا انجام نگرفته است و این باعث نگرانی ما بوده و طرف آذری باید به تعهداتش در راه آهن آستارا عمل کند.

بیمارستان شهید بهشتی آستارا استاندارد ساخته نشد

مرحبا با اشاره به مشکلات عدیده در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بیان کرد: به هیچ وجه این بیمارستان را استاندارد نساخته اند! برای مثال بیمارستان قدیمی آستارا ۱۲ تخت آی سی یو داشت و در این بیمارستان برای بیش از شش تخته آی سی یو جا نداریم و در حال حاضر بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی در بیمارستان قدیم مستقر است.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهید بهشتی آستارا اقلام اولیه مثل بخیه، باند، پنس و گاز استریل از بیرون تهیه می‌شود و این زیبنده آستارا نیست، البته راه اندازی بخش اکسیژن ساز، دیالیز پرتابل و اقلام دیگر مشکلات عدیده‌ای را حل کرده ولی کافی نیست.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان ۲۰ خوابی لوندویل گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی خوب در مراحل پایانی خود به سر می برد و به زودی ساختمان آن را تحویل گرفته و به دنبال تجهیز آن خواهیم بود.

دستگاه‌های x-ray گمرک باید تقویت شود

به گزارش دیارمیرزا، مرحبا با اشاره به تجهیز نرم افزاری سیستم های گمرکی اداره کل گمرک آستارا گفت: اخیراً گمرک این شهرستان به سیستم‌های نرم‌افزاری پیشرفت‌های مجهز شده که با از بین بردن احتمال جعل، سرعت و دقت اجرای عملکرد را افزایش می‌دهد.

مرحبا با اشاره به لزوم تجهیز گمرک آستارا به دستگاه های پیشرفته ‏x-ray گفت: محموله‌های مرز آستارا امکان بازرسی فیزیکی ندارند و باید تقویت دستگاه‌های x-ray در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: زیبنده ما نیست که محموله مواد مخدر از گمرک آستارا عبور کرده و در جمهوری آذربایجان کشف شده و علیه کشور تبلیغات سو شود، گمرک باید یک مرزبان اقتصادی مقتدر برای کشور باشد.

تصفیه خانه بهارستان دیگر جوابگوی آستارا نیست

مرحبا با اشاره به وجود تنش آبی در آستارا گفت: علی رغم بارش بسیار در این شهرستان از لحاظ میزان استفاده از آن بسیار ضعیف هستیم و آب‌های زیرزمینی آستارا کیفیت شرب ندارند و تصفیه خانه بهارستان دیگر جوابگوی آستارا نیست.

وی با اشاره به رودخانه چلوند به عنوان یک تامین کننده آب شهرستان برای چند سال آینده تصریح کرد: با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در این رودخانه و با ایجاد خطوط انتقال، تصفیه خانه و آب بند در میان مدت می توان مشکل آب آستارا حل کرد، امروز روستاهای ما در بی آبی به سر می‌برند و باید راه چاره ای اندیشید.

نماینده آستارا با اشاره به روند کند پیشرفت فیزیکی پروژه سد لاستیکی ملاهادی گفت: بخش عمده این سد برای تامین آب کشاورزی آستارا و بخش دیگر مصرف شرب دارد و امروز از برنامه بسیار عقب است.

وی ادامه داد: در صورت تزریق اعتبار برای این پروژه می توان یک آینده خویب برای آب شهرستان متصور بود.

مرحبا با اشاره به پروژه تعریض جاده آستارا – اردبیل گفت: نقشه برداری این پروژه تا پل آقچای انجام گرفته و کل مسیر تا ونه بین باید توسط استان گیلان انجام شود.

Share