طراحی سایت وردپرس و سئو با راش وب

اگر در حال حاضر از وردپرس استفاده می کنید، آنچه را که لازم است به دست آورده اید! برای مشاهده برخی نمونه کارهای سئو سایت توسط تیم راش وب کلیک کنید.

 

بهبود سئو سایت وردپرس برای جذب بازدید بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از راهنماهای مختص به سئو وردپرس برای کاربران جدید که تازه شروع به کار کرده اند بیش از حد فنی است. اگر در افزایش بازدید وب سایت خود جدی هستید، پس باید به بهترین روش های سئو در وردپرس توجه کنید. در این مطلب، ما نکات مهم سئو را برای کمک به شما در بهبود بهینه سازی وردپرس و کسب ترافیک ارگانیک به اشتراک خواهیم گذاشت.

شاید شنیده باشید که افراد متخصص در زمینه طراحی سایت و سئو بر این باور هستند که سئو وبسایت وردپرسی کار آسانی است و در اصطلاح، وردپرس سئو فرندلی یا سازگار با سئو است. در واقع به همین دلیل است که بسیاری از افراد طراحی سایت وردپرس را برای راه اندازی یک وبلاگ یا وب سایت انتخاب می کنند. در حالی که تیم پشتیبانی وردپرس همواره در تلاش هستند، کدی که تولید می کنند از بهترین روش های بهینه سازی وب سایت پیروی کند اما اگر می خواهید تلاش خود را در زمینه سئو سایت به حداکثر برسانید، کارهای بیشتری انجام می شود. برای آشنایی با برخی نمونه کارهای طراحی سایت وردپرس توسط تیم راش وب کلیک کنید.

سئو وبسایت چیست؟

SEO مخفف اختصاری مخفف Search Engine Optimization است. این یک استراتژی است که صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند تا با رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو، بازدید بیشتری داشته باشند. بهینه سازی موتور جستجو فریب گوگل یا یک بازی سیستمی نیست. این مسئله صرفاً ایجاد وب سایتی است که کد و قالب بندی بهینه داشته باشد و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند. وقتی افراد در وب موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید جستجو می کنند، محتوای بهینه سازی شده در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود و افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه می کنند.

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع بازدید بیشتر وب سایت ها هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. با این حال، این الگوریتم ها کامل نیستند و هنوز هم برای درک محتوای شما به کمک شما نیاز دارند. اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند که چگونه آن را رتبه بندی کنند و هنگامی که افراد موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید جستجو می کنند، وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نمی شود و کل آن بازدید را از دست خواهید داد. واقعاً برای همه صاحبان مشاغل بسیار مهم است که وب سایت خود را برای موتورهای جستجو دوستانه جلوه دهند، به طوری که آنها بتوانند میزان بازدید خود را به حداکثر برسانند.

مبانی سئو وردپرس

سئو سایت می تواند کاری فنی و ملزم به تکنیک های برنامه نویسی باشد اما همیشه هم تسلط بر اصول برنامه نویسی لازمه کار نیست. فقط یادگیری چند نکته اساسی در زمینه سئو برای بهینه سازی سایت می تواند به شما در افزایش بازدید سایت کمک کند. برای استفاده از تکنیک های زیر لازم نیست یک نبوغ فنی باشید. اگر در حال حاضر از وردپرس استفاده می کنید، آنچه را که لازم است به دست آورده اید! برای مشاهده برخی نمونه کارهای سئو سایت توسط تیم راش وب کلیک کنید.

چک کردن تنظیمات قابلیت مشاهده سایت خود

وردپرس یک گزینه داخلی برای مخفی کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو دارد. هدف از این گزینه این است که قبل از دیده شدن توسط کاربران، به شما فرصت دهد تا بر روی وب سایت خود کار کنید. با این حال، گاهی اوقات این گزینه می تواند به طور تصادفی فعال باشد و وب سایت شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار ندهد. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید این گزینه انتخاب نشده است. به سادگی وارد قسمت مدیریت سایت وردپرس خود شوید و از تنظیمات » خواندن را کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

استفاده از ساختارهای SEO Friendly URL در وردپرس

URLهای دوستانه SEO حاوی کلماتی هستند که به طور واضح محتوای صفحه را توضیح می دهند و به راحتی توسط انسان و موتورهای جستجو خوانده می شوند. چند نمونه از URL های دوستانه SEO عبارتند از:

https://www.rushweb.ir/blog/reasons-to-use-wordpress
https://www.rushweb.ir/blog/Meta-keywords-Why-we-don’t-use-them

توجه داشته باشید که این URL ها قابل خواندن هستند و کاربر فقط با مشاهده متن URL می تواند آنچه را در صفحه مشاهده خواهد کرد حدس بزند.

استفاده از بهترین افزونه های سئو WordPress

یکی از بهترین قسمت ها در مورد وردپرس وجود پلاگین ها برای همه موارد است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه وردپرس مطابق با سئو وجود دارد که انتخاب بهترین افزونه را برای مبتدیان دشوارتر می کند. قابلیت شخصی سازی گسترده وردپرس با افزونه ها و تم ها آن را به محبوب ترین CMS تبدیل کرده است. قبل از اینکه به دنبال یک افزونه باشید، بهتر است آنچه از یک پلاگین می خواهید را تعیین کنید. بنشینید و لیستی از آنچه دقیقاً به دنبال آن هستید را بنویسید. این عمل ساده می تواند با ارائه یک برنامه ساده در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

نقشه هایXML  را به وردپرس اضافه کنید

XML Sitemap یک فایل با قالب بندی خاص است که هر صفحه از وب سایت شما را لیست می کند. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی بتوانند تمام مطالب شما را پیدا کنند. اگرچه افزودن نقشه سایت XML باعث افزایش رتبه بندی جستجو در سایت شما نمی شود، اما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را به سرعت پیدا کنند و رتبه بندی آنها را شروع کنند.

طراحی سایت وردپرس با راش وب

امیدواریم این مطلب به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را به درستی برای سئو بهینه سازی کنید. پیش بروید و چند مورد از این نکات SEO در مورد وردپرس را پیاده سازی کنید و در طی چند ماه که موتورهای جستجو تغییرات شما را انجام می دهند، باید شاهد افزایش بازدید خود باشید. شرکت دیجیتال مارکتینگ راش وب با تجربه و تخصص خود در زمینه سئو سایت می تواند به شما کمک کند تا قدمی فراتر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت خود بردارید.

Share