دلخوش تاکید کرد؛

ضعف مدیریت و اعمال سلیقه در بسیاری مواقع موانعی را در مسیر رونق تولید ایجاد می‌کند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نظارت‌های نامتوازن و برخوردهای سلیقه‌ای مانع فعالیت بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش، با بیان اینکه مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن در بخش تولید و اقتصاد کشور با تلاش و همت بیشتر مسئولان خنثی می‌شود، اظهار داشت: باید کوشش کنیم تا تحریم‌ها خنثی شوند و چرخ تولید کشور بیش از پیش بچرخد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یکسری از مشکلات به وجود آمده در کشور را به علت تحریم‌های دشمن اعلام کرد و ابراز داشت: در کنار چالش‌هایی که تحریم‌ها علت آن هستند ضعف مدیریت و یا اعمال سلیقه نیز در بسیاری مواقع موانعی را در مسیر رونق تولید ایجاد می‌کند.

دلخوش نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و ضرورت ریل‌گذاری در راستای تحقق این شعار راهبردی را متذکر شد و عنوان کرد: دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها و نهادها باید برای عملیاتی شدن جهش تولید همت کنند و مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف سازند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس زمینه‌سازی برای رونق چرخه اقتصاد کشور به ویژه در استان گیلان را نیازمند وجود اهتمام لازم برای حل و فصل موانع آن اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر مؤلفه‌هایی نظیر نظارت‌های نامتوازن و برخوردهای سلیقه‌ای از موانع پیش روی بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی است.

وی وظیفه و مسئولیت تمامی دستگاه‌های مربوطه و ذیربط را در بحث رفع موانع جهش تولید بسیار ویژه و اثرگذار دانست و با اشاره به اینکه متولیان مربوطه باید در این مورد ورود کنند، ابراز داشت: باید این اقدامات انجام شود تا دیگر شاهد نظارت‌های نامتوارن و برخوردهای سلیقه‌ای نباشیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مجلس در سال‌های اخیر تاکنون قوانین خوبی را در راستای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی مصوب کرده است خاطرنشان کرد: مشکلات ما در بحث قوانین نیست بلکه بیشتر گرفتاری‌ها به علت ضعف در اجرا به وجود آمده است.

دلخوش از آمادگی کامل مجلس برای مصوب کردن قوانین جدید و یا اصلاح و بازنگری قوانینی که در گذشته مصوب شده‌اند سخن گفت و عنوان کرد: بروکراسی‌های اداری و عدم استقبال مناسب از سرمایه‌گذاران نیز از جمله مشکلاتی است که در بخش اقتصاد و تولید با آن مواجهیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تلاش مجلس یازدهم و کمیسیون‌های تخصصی آن در راستای کاهش مشکلات بخش تولید و شکوفایی اقتصاد را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس در حد توان خود و با مشارکت سایر مسئولان درصدد است مشکلات موجود در بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی را برطرف کند.

Share