از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان؛

شرایط شرکت در جشنواره استانی «حبیب» اعلام شد

شرایط شرکت در جشنواره استانی «حبیب» از سوی حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به معرفی و برگزاری جشنواره «حبیب» اظهار داشت: جشنواره «حبیب» با هدف تجلیل و قدردانی از تشکل‌های مردم نهاد دینی، هیئات مذهبی، موسسه‌های قرآنی و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سال‌جاری با وجود ویروس منحوس کرونا مردم بار دیگر ارادت خود را به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) به خوبی نشان دادند، تصریح کرد: هیئت های مذهبی به عنوان یکی از قدیمی و موثرترین پایگاه‌های اجتماعی در کشور با محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نقش آفرینی جدی ایفا کردند.

وی محورهای اساسی این جشنواره را مواسات، عید غدیر، محرم و صفر و کرونا عنوان و افزود: مطرح نمودن نام هیئات و تشکل‌ها و نقش کارکردی اجتماعی آن‌ها در جامعه، حفظ ارتباط با هیئت‌ها و شناسایی و تقدیر از تیم رسانه‌ای آن‌ها، ایجاد فضای مومنانه رسانه‌ای بین تشکل‌های مذهبی، تشویق شدن هیئت‌ها برای توجه به شاخص‌های هیئت انقلابی، ترغیب هیئت‌ها به راه‌اندازی تیم قوی رسانه‌ای، افزایش کیفیت بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های هیئت‌های گیلان از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

مهدوی تاکید کرد: علت نامگذاری این جشنواره ناظر به شخصیت حبیب بن مظاهر و نقش تبلیغی و رسانه‌ای این یار باوفای امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در جشنواره «حبیب» از امروز آغاز و تا روز پنج شنبه هشتم آبان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی می‌توانند تولیدات خود در این زمینه را حداکثر تا ۱۵ دقیقه در قالب سی دی به دبیرخانه جشنواره در اداره کل و یا از طریق پیام رسان‌ها به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد: آثار پس از ارسال، توسط تیم داوری بررسی و زمان اعلام نتایج و مکان برگزاری اختتامیه جشنواره به زودی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه انعکاس میزان حضور و فعالیت جوان و نوجوان، انعکاس محتوا محوری در فرآیند هیئت، انعکاس میران ولایت پذیری از سخنان رهبری مبنی بر رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و انعکاس مجلس آرایی و فضا سازی بصری از محورهای ارزیابی این جشنواره است، تصریح کرد: کیفیت کار رسانه ای و همچنین میزان بازخورد آن در سطح رسانه های استان، انعکاس و نقش هیئت در فصل اولیه کرونا و خدمت رسانی به مردم و انعکاس نقش هیئت در رزمایش مواسات انعکاس نقش و کارکرد هیئات در عید غدیر با نگاه ویژه به موضوع اطعام غدیر از دیگر شاخص های ارزیابی جشنواره «حبیب» است.

مهدوی با اشاره به آمار تعداد تشکل‌های دینی استان، گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ تشکل دینی در گیلان فعال است.

Share