مدیرعامل کشت و صنعت چای نوبر در گفتگو با دیارمیرزا:

دولت تدبیروامید چوب لای چرخ تولید گذاشت | کاهش صادرات چای با بخشنامه‌های بی در و پیکر

رضائیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نه تنها که همتی برای حمایت از تولید نداشت بلکه چوب لای چرخ تولید گذاشته است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم رضائیان مدیرعامل کشت و صنعت چای نوبر در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به سفر استاندار بومت کنیا به استان گیلان گفت: کشورهای چای‌خیز دنیا عموما با یکدیگر ارتباط کاری دارند و در ایران نیز باتوجه به اینکه میزان تولید جوابگوی مصرف نیست بنابراین نیازمند واردات چای هستیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان با بیان اینکه در بیش از یکصد سال گذشته که چای در اختیار دولت بود همانند سایر مولفه های اقتصادی عملکرد خوبی نداشته ایم، تصریح کرد: طی ۱۵ سال اخیر با ورود بخش خصوصی اوضاع بهتر شده است.

وی با بیان اینکه چای ایرانی جزو برندهای مرغوب دنیا است، افزود: مجتمع چای نوبر هم اکنون در خاورمیانه حرف برای گفتن دارد و مرغوب ترین نوع چای را تولید می کند.

رضائیان به سفر هیات کنیایی به املش و بازدید از مجتمع چای نوبر اشاره کرد و گفت: چای نوبر پس از ۱۵ سال تلاش به این جایگاه رسیده است و بنده نیز ۷ سال به عنوان صادرکننده نمونه استانی انتخاب شدم.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق گیلان با بیان اینکه تا سال ۹۷ صادرات چای روند صعودی داشت به دیارمیرزا گفت: با بخشنامه های بی در و پیکر دولتی و بحث بازگشت ارز صادراتی طی ۲ سال اخیر صادرات بسیار کاهش داشته است.

رضائیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نه تنها که همتی برای حمایت از تولید نداشت بلکه چوب لای چرخ تولید گذاشته است و ما را از صادرات منصرف و پشیمان کرده است.

وی افزود: در سال به ۵ میلیون دلار صادرات نیز رسیده بودیم و اگر همین یک واحد تولیدی به ۵ الی ۶ واحد افزایش می یافت امروز با افزایش میزان صادرات ارز بسیار بیشتری نصیب کشور می شد.

Share