امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور خبر داد؛

دوره خدمت سربازی ۲۴ ماه شد | کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از ۲۴ ماهه شدن خدمت وظیفه عمومی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت در مناطق گوناگون خدمتی برای کارکنان وظیفه بومی و غیربومی با رویکرد کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی و افزایش خدمت در مناطق عادی و برخوردار انجام شده است.

او درباره این تغییرات افزود: مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه، در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر محروم و بد آب و هوا مرزی و سایر جزایر خلیج فارس ۱۸ ماه و مناطق عادی ۲۱ ماه خواهد بود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان زندان‌ها، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، انرژی اتمی و سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند همانند کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خواهد بود، افزود: مدت خدمت برای مشمولین امریه دار که در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خدمت می‌کنند کماکان ۲۴ ماه خواهد بود.

دریادار دوم رحیمی‌پور گفت: مطابق مقررات ابلاغی کلیه کارکنان وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد غیر بومی و کمتر از ۵۰ کیلومتر بومی محسوب می‌شوند.

او تصریح کرد: این مقررات برای مشمولین وظیفه اعزامی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ به بعد اجرا می‌شود و مدت خدمت کلیه کارکنان وظیفه حین خدمت و کلیه مشمولین وظیفه که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ به خدمت اعزام شود در شمول مقررات قبلی خواهد بود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این کار خدمت را عادلانه‌تر کرده است، گفت: کاهش مدت خدمت بیش از دو سوم سربازان و افزایش یک سوم دیگر را دربر میگیرد و لذا در مجموع کاهش مدت خدمت داریم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشتر مدت خدمت در مناطق عملیاتی ۱۸ ماه و مناطق بد آب و هوا ۱۹ ماه بود.

Share