فرمانده کل سپاه پاسداران؛

در مقابله با کروناویروس در جنگ تمام عیار هستیم| آرایش ما، جنگی است و سپاه آماده است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پیرو امر مقام معظم رهبری ما آماده همکاری در برپایی بیمارستان‌ها و دیگر خدمات هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار سرلشکر حسین سلامی در دیدار با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و مدیران ارشد این وزارتخانه، افزود: تلاش‌های فوق طاقت و تحمل انسان در شرایط عادی برای همه مسئولان و پزشکان و پرستاران و آن‌ها که در مقابله با کرونا شبانه روز فداکارانه خدمت می‌کنند آزمایش بزرگی بود که جامعه درمانی ما را با مفاهیم ایثار و از خود گذشتگی به تصویر کشید و در ارتقا بخشیدن به جامعه پزشکی تاثیر داشت و حماسه خلق و تلاش‌های حرفه‌ای با گذشت و فداکاری درهم آمیخته شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی افزود: کسانی که در این عرصه فداکاری کردند افتخارافرینی کردند.

وی همچنین با تجلیل از تلاش‌های ارزنده کارکنان درمانی و نظام سلامت کشور افزود: از ایشان به خاطر امنیت روانی و روحی که به مردم جامعه هدیه دادند تشکر می‌کنیم.

سردار سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: مطمئنم ملت ما قدر این زحمات را می‌داند و مهمتر اینکه در لوح الهی ذخیره معنوی شما ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این دوران همانند دوران دفاع مقدس است گفت: یاد شهدای این عرصه مقابله با کرونا را گرامی می‌داریم.

سردار سلامی افزود: پیرو امر مقام معظم رهبری ما آماده همکاری در برپایی بیمارستان‌ها و دیگر خدمات هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آرایش ما، آرایش جنگی است و همه بخش‌های سپاه مهیا و آماده است گفت: امروز قبل از ظهر ستادهای استانی نیز ظرفیت‌های سپاه را مهیا کرده اند.

وی گفت: این بیماری، بخودی خود پایان نمی‌یابد. این ویروس، ویروس قدرتمندی است، چون دارای حیات و تکثیر است بنابراین به خودی خود از بین نمی‌رود.

سردار لشکر سلامی افزود: ​چشم‌انداز شفاف و روشن برای واکسن و دارو مشخص نیست، اما وقتی با یک پدیده جدید روبرو هستیم نیازمند استقرار راهبرد بلند مدت هستیم. باید از این حادثه جلوتر باشیم.

وی گفت: وقتی هنوز روش‌های قاطع درمانی نداریم بیشترین تاثیر در کنترل و مقابله با آن، مدیریت است. از جایگاه حاکمیت به فرموده رهبری یعنی مردم را مدیریت کنیم یعنی باید الزام به همراه توصیه باشد.

سردار سلامی افزود: باید قاعده‌های جدیدی مشخص کنیم و نیازمند اندیشیدن است. مبارزه با این ویروس نیازمند اندیشیدن و روش‌های جدید است.
وی گفت: قاطعانه‌ترین روش مقابله، روش‌های اجتماعی است. چنانچه وقتی همه شیوه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند سیر بیماری کاهشی و هر زمان سهل انگاری شود سیر بیماری افزایشی می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در جنگ تمام عیار هستیم، زیرا مقابله با ویروس کرونا ابعادی بیش از مسائل درمانی دارد.

سردار سرلشگر حسین سلامی افزود: در بُعد درمان، امتحان شما کارکنان درمانی و نظام سلامت باشکوه بود و هیچ کشوری مانند ما نیست که بتواند در اوج تحریم‌های ظالمانه و ارعاب برای حملات نظامی با این بیماری مقابله کند.

سردار سرلشگر سلامی گفت: تحریم اقتصادی، واقعیتی جاری است که دشمن تلاش می‌کند تشدید تنش نیز به آن اضافه کند، اما شما کارکنان درمان این فشار حداکثری را به حداقل تاثیر رساندید.

وی گفت: هر اتفاقی که دشمنان ما می‌خواستند برای ما بیفتد برای خود آن‌ها اتفاق افتاد.

سردار سرلشگر سلامی افزود: فشارهای روانی، سیاسی و اقتصادی و ارعاب نظامی را دشمن در یک نقطه همگرا کرده بود و دنبال این بود که مردم ایران را تحت تاثیر این فشارها به سطوح بیاورد، اما شما جامعه پزشکی با فرهنگ بی‌نظیری که ایجاد کردید توانستید هیچ بیماری را پشت درب بیمارستان‌ها منتظر نگذارید.

وی گفت: جامعه پزشکی ما با واژه شرافت یاد می‌شوند انسان‌هایی شریف و با غیرت و با احساس که با تعصب خاص در مقابله با این ویروس که اعاده حیثیتی است، در مقابله هستند.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جواب رجزخوانی‌های ترامپ گفت: مواضع ما همان مواضعی است که قبلا هم اعلام کرده‌ایم و مواضع مشخص و ثابتی است. ما در دفاع از امنیت ملی و عزت ملتمان بسیار سرسخت و جدی و قدرتمند هستیم نه در کلام که در میدان واقعیت و این راه هم دشمنان می‌دانند.

Share