استاندار در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری؛

در تنظیم قیمت برنج منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مدنظر قرار گیرد

استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری؛ گزارشی از اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در گیلان و نیز خسارت های ناشی از سیل اخیر در تالش بیان کرد و خواستار آن شد که در تنظیم قیمت برنج، منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، گزارشی از میزان خسارت های وارده ناشی از سیل اخیر در شهرستان تالش ارائه کرد و افزود: باتوجه به زیرساخت های فرسوده موجود در منطقه و قرارگرفتن در آستانه فصل سرما ، نیازمند شتاب در تأمین اعتبار ارزیابی شده به منظور بازسازی و جبران خسارت های وارده به تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی هستیم.

وی همچنین خواستار افزایش سهم استان در تسهیلات کرونا برای حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از این بیماری شد و گزارشی از اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان نیز ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش شالیکاران و اهتمام آنان به تولید برنج به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی و نیز خسارت‌های وارده به آنان براثر بارش های شدید باران در فصل زراعی اخیر اشاره کرد و خواستار تنظیم قیمت برنج به نحوی که منافع آن شامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد، شد.

وی در ادامه به نقش و توجه ویژه بازرگانان در انجام وظایف خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایستادگی مقابل تحریم‌ها و همچنین رونق و جهش تولید اشاره و خاطرنشان کرد: بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان مورد انتظار جدی آنان است چراکه عدم تحقق این امر موجب ضرر و از بین رفتن مزیت رقابتی کالا می شود.

استاندار گیلان همچنین تالاب انزلی را یکی از ظرفیت‌های خدادادی برای استان و مورد توجه جدی مردم  و علاقمندان به حوزه طبیعت و محیط زیست عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده در راستای احیاء مجدد و جلوگیری از مرگ این تالاب بین المللی مورد انتظار است.

وی در ادامه خواستار تأکید معاون اول رئیس جمهوری به وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر لزوم شتاب بخشی به تعیین تکلیف محدوده تالاب انزلی براساس کنوانسیون رامسر شد.

Share