مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان خبرداد:

حمایت مالی از سربازان فعال در حوزه ICT

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان از امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان از امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان خبر داد.

سردار موسی کمالی با بیان اینکه خوشایندسازی خدمات سربازی و ارتقای توان و مهارت سربازان یکی از اصلی‌ترین اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح است، گفت: در همین راستا نیز این قرارگاه اقدام به انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف با سازمان‌ها و دستگاه‌ها کرده تا با استفاده از ظرفیت آنان بتوان در امر آموزش سربازان و نیز اشتغالزایی پس از ترخیص از خدمت اقدام کرد.

وی افزود: اخیرا نیز پس از رایزنی‌های اولیه مقرر شد تا تفاهم نامه ای مشترک میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به امضا برسد که این اقدام انجام و مقرر شد با تحقق تدابیر فرمانده معظم کل قوا  گام موثری در ایجاد آمادگی شغلی سربازان و افزایش نشاط و جذابیت در بین جوانان نسبت به دوره خدمت وظیفه عمومی برداشته شود.

کمالی با بیان اینکه این تفاهمنامه ۱۲ ماده دارد، افزود: همکاری، حمایت و ایفای نقش موثر سازمان فناوری اطلاعات ایران در فرایند توانمندسازی و بهبود نیازهای شغلی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس الزامات طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه و سیاست‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران از اهداف این تفاهمنامه بود.

وی ادامه داد: در این تفاهمنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران متعهد شد تا در راستای حمایت از اشتغال جوانانی که دوره خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند اقداماتی نظیر اعطای اولویت و تخصیص وام تا ۱۵ درصد بیشتر نسبت به دیگر شرکت‌های فعال در حوزه ICT، اعطای اولویت و تخصیص وام تا ۲۰ درصد بیشتر از سایر طرح‌ها به طرح کسب و کار سربازان مهارت آموخته یا آموزش تخصصی‌تر این سربازان در دوره خدمت سربازی و همچنین حمایت‌های شغلی در قالب تشکیل استارتاپ‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارتباط بر خط و اتصال سامانه‌های سازمان به سامانه ماهرسان و تهیه محتوای آموزشی از طریق دانشکده پست و مخابرات و … را انجام دهد.

Share