امام جمعه آستارا در جمع نمازگزاران؛

حق مردم ایران این نیست که خرید پراید آرزویش باشد | مگر مجلس محل تقسیم بیت المال است؟

حافظ نیا با اشاره به صحبت یک نماینده مجلس در خصوص دریافت خودرو شاسی بلند برای سرکشی و حل مشکلات مردم گفت: برای نوکر مردم این صحبت بسیار زشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت بارعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.
حافظ نیا در ابتدای خطبه اول انسانهای با تقوا را از دیدگاه امیرالمومنین علیه السلام، مومنانی دانست که در همه حال به یاد خداوند هستند و گفت: انسان با تقوا فقط به وقت ناز و نعمت در یاد خالقش نیست، مومن در هر حال خدای خود را فراموش نمی‌کند، چرا که آفریدگار در همه حال از یاد بندگانش غافل نمی‌شود.
امام جمعه آستارا یکی دیگر از صفات انسانهای با تقوا را بزرگ دانستن خداوند در مقایسه با همه چیز دانست و تصریح کرد: پی بردن به عظمت خدا باعث خواستن همه چیز از خداوند است و نه بنده او، وابستگی به افراد انسان را کوچک و خار می‌کند.
حافظ نیا ادامه داد: اگر مسئولی برای نشستن بر مسند ریاست طمع دارد، بدانید که این اشخاص طماع لیاقت آن پست را ندارند.
امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم یکی از بزرگترین علت‌های سختی و مشکلات بشر را بنابه فرمایش قرآن کریم بی‌تقوایی دانست و بیان کرد: بندگی حقیقی خداوند انسان را از بلا دور کرده و اعتقاد بدون تقوا مشکلات انسان را بیشتر می‌کند.
حافظ نیا در کنار تحریم‌ها، بی‌تقوایی را نیز باعث مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: گرانفروشی‌، احتکار‌ها و بی‌تقوایی برکت را از زندگی ما دور می‌کند، امروز وضعیت بازار به سمت ناپاکی می‌رود.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی و گرفتاری مردم گفت: جنگ اقتصادی چندین‌ساله دشمن با هدف مردم را در مقابل نظام قرار دادن انجام می‌گیرد و در این آزمون دشمن شکست‌های بسیاری خورده است.
امام جمعه آستارا ادامه داد: آیا این حق مردمی است که با این علاقه به پای نظام ایستاده‌اند؟ نظارت کنندگان بازار کجا هستند؟ همه امکانات کشور در اختیار دولت است و باید مشکلات مردم را حل کند.
حافظ نیا افزود: امروز قیمت خودرو با دلار در مسابقه است و پراید یک وسیله لوکس شده است!
وی با تاکید بر اینکه حق ملت ایران این نیست که خریدن پراید را آرزو بدانند، گفت: چرا باید قیمت خودرو به قدری هر ساعت تغییر کند که جوانان برای خودشان خریدن یک خودروی ارزان قیمت را نیز آرزو بدانند؟
حافظ نیا با اشاره به صحبت یک نماینده مجلس در خصوص دریافت خودرو شاسی بلند برای سرکشی و حل مشکلات مردم گفت: برای نوکر مردم این صحبت بسیار زشت است، مردم محروم به شما رای داده اند، مگر مجلس محل تقسیم بیت المال است؟
وی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین حسینی را امسال در شهرستان آستارا نخواهیم داشت و انشاءالله در محوطه بیرونی امامزادگان این شهرستان قبل از ظهر اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری خواهیم داشت.

Share