نماینده مردم آستارا در مجلس:

حال بیمارستان آستارا خوب نیست | محل دفن زباله سراوان؛ کانون بحران گیلان است

مرحبا با انتقاد از وضعیت خدمات رسانی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: حال بیمارستان آستارا خوب نیست و مردم این شهرستان از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان شهید بهشتی راضی نیستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اسلامی شهر آستارا با انتقاد از وضعیت خدمات رسانی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: حال بیمارستان آستارا خوب نیست و مردم این شهرستان از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان شهید بهشتی راضی نیستند.

غلامرضا مرحبا با اشاره به تعامل و همکاری منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان راه حل رفع موانع به ارائه خدمات گفت: مردم همیشه علیرغم همه مشکلات پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند و قطعاً وظیفه منتخبان مردم و مسئولان سنگین است.

وی خدمت در نظام جمهوری اسلامی را یک افتخار دانست و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل جلوگیری از افزایش هزینه‌های دولت اختصاص سهمیه قیر رایگان حذف شده و برقراری مجدد آن نیاز به تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان است.

مرحبا ادامه داد: این طرح مهم دوبار در مجلس مطرح و با اکثریت آرا تایید شده بود و هم اکنون منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سیر مراحل قانونی هستیم.

وی با اشاره به عدم اختصاص اعتبارات به پروژه‌های جدید بیان کرد: برای تعریض و احداث جاده جدید از کنار دانشگاه پیام‌نور به شهرک صنعتی شهرستان آستارا باید از ظرفیت‌های شهرستانی استفاده بهینه کرد.

مرحبا با انتقاد از وضعیت سردرگم شهرک‌های نصیرنیا، رسالت و ولیعصر این شهرستان در جاده روستای ویرمونی گفت: متاسفانه این مناطق بین حریم شهری و روستایی مانده‌اند و باید یک طرح تفصیلی جدید برای مشخص کردن وضعیت آنها انجام شود.

نماینده آستارا در مجلس پسماند را معضل همه شهرهای شمالی کشور دانست به عنوان کرد: مدیریت پسماند نیز در فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی کشور مطرح شده است.

محل دفن زباله سراوان؛ کانون بحران گیلان

وی محل دفن زباله جنگل سراوان را کانون بحران استان گیلان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه کارخانه‌های تصفیه شیرابه در محل این جنگل در حال احداث بوده البته برخی نمایندگان گیلان با طرح دلایل کارشناسی آن را اتلاف وقت دانسته و با اجرای آن مخالفند.

مرحبا همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار توانمند برای کمپوست زباله در منطقه پناهگاه حیات وحش لوندویل، افزود: مدیریت پسماند و تولید انرژی از آن بهترین و مهمترین هدف ما از اجرای این طرح است.

نماینده آستارا در مجلس با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان در خصوص بهره‌برداری از بارانداز ریلی آستارا-آستارا، گفت: جمهوری آذربایجان در ابتدا باید با ایجاد زیرساخت‌ها به دنبال بهره‌برداری می‌بود که متاسفانه امروز شاهد اجرای تعهدات آنها نیستیم.

 

Share