بر اساس دفترچه کنکور ۹۹؛

جزئیات پذیرش زنان در رشته «فوریت‌های پزشکی» برای اولین بار

شرایط پذیرش رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» در دو مقطع «کاردانی» و «کارشناسی» در کنکور ۹۹ برای هر دو جنس زن و مرد اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ضوابط مربوط به پذیرش دانشجو (زن/مرد) در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد. به این ترتیب برای اولین بار در این رشته دانشجوی زن نیز پذیرفته می‌شود.

پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی بصورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش بعد از مرحله انتخاب رشته از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

بر اساس دفترچه کنکور ۹۹ تعداد یک هزار و ۲۸۴ نفر در این رشته پذیرفته می‌شوند که تعداد ۲۱۰ نفر در مقطع کارشناسی «فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی» و ۱۰۷۴ نفر در مقطع کاردانی رشته «فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی» پذیرفته می‌شوند.

داشتن سلامت جسمانی و عدم ابتلاء به بیماری‌های مزمن، واگیر و صعب العلاج مانند: دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های پیشرفته قلبی و …، نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی، نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اسکلت بخصوص اندام‌ها و عدم استفاده از اندام‌های مصنوعی، عدم اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر، داشتن قدرت تکلم طبیعی (نداشتن لکنت زبان)، داشتن قدرت بینایی و شنوایی کامل از جمله شرایط لازم است.

قد داوطلبان زن نباید از ۱۶۵ سانتی متر کمتر باشد و قد داوطلبان مرد نباید از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد. حداکثر سن ۲۴ سال و با احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی ۲۶ سال است.

آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت‌های بدنی جهت امدادرسانی سریع و صحیح، تأیید سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبت نام در دانشگاه الزامی است.

همچنین ضوابط پذیرش کارکنان عملیاتی (غیراداری) دیپلمه مراکز اورژانس پیش بیمارستانی جهت پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی نیز اعلام شده است.

اعتقاد و التزام به مبانی جمهوری اسلامی ایران، عدم سو پیشینه، عدم اعتیاد، داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و یا دیپلم نظام جدید به انضمام مدرک پیش دانشگاهی، داشتن سلامت کامل جسمی و روانی و عدم ابتلاء به بیماری‌های مزمن، واگیردار و صعب العلاج الزامی است.

حداقل ۳ سال سابقه کار در مراکز اورژانس پیش بیمارستانی از جمله شرایط این افراد است.

کارکنان دیپلمه‌ای که حداقل ۱۰ سال از سنوات خدمت ایشان باقی مانده باشد، مشروط به سپردن تعهد خدمت به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی پس از فراغت از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون سراسری و پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی هستند.

داوطلب باید کلیه ضوابط و شرایط این دوره را داشته باشد در غیر اینصورت موضوع اشتباه یا اظهار خلاف وی و یا فقدان هر یک از شرایط فوق در هر مرحله از دوره تحصیلی باعث محرومیت داوطلب از ثبت نام یا ادامه تحصیل خواهد شد.

Share