پیش بینی رئیس اسبق سیا از تبدیل شدن آمریکا به آلمان نازی دیگر

توماس فریدمن:دومین جنگ داخلی آمریکا در حال وقوع است|میت‌رامنی:آمریکا بلاروس دیگر است

«توماس فریدمن» مفسر و ستون نویس نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» در خصوص برنامه های پنهانی ترامپ و اینکه او ممکن است در صورت شکست درانتخابات، از واگذار کردن قدرت بطور مسالمت آمیز خودداری کند، گفت که این روند می تواند باعث بروز دومین جنگ داخلی در آمریکا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریدمن در گفت و گو با سی ان ان اعلام کرد که رفتار و گفته های دونالد ترامپ می تواند این کشور را  بطور بالقوه به سمت دومین جنگ داخلی سوق دهد.

جنگ داخلی آمریکا؛ جنگی بین ایالت‌های شمالی به رهبری آبراهام لینکلن از حزب جمهوری‌خواه و ۱۱ ایالت جنوبی تحت فرماندهی «جفرسون دیویس» رئیس‌جمهور کنفدراسیون کشورهای آمریکا بود که بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ رخ داد و درنهایت نیروهای جفرسون دیویس شکست خوردند.

 فریدمن در ویژه برنامه «۳۶۰ درجه» سی ان ان دراین باره گفت: من فعالیت خود را بعنوان یک روزنامه نگار برای پوشش دومین جنگ داخلی در لبنان آغاز کردم و اکنون وحشت زده از آنم که  متوجه شده‌ام، پایان دوره فعالیت خود را بعنوان یک روزنامه‌نگار باید به پوشش اخباری درباره جنگ بالقوه داخلی  دیگری در آمریکا خاتمه دهم.

وی در پاسخ به پرسش این شبکه خبری که آیا به واقع به این گفته خود باور دارد گفت: تصور می کنم آنچه که در این چندروز گذشته رخ داد،  ششمین زنگ خطری بود که به صدا در آمد، رئیس جمهوری آمریکابه تمامی ما (خبرنگاران) گفت «یا من در انتخابات برنده می شوم و یا انتخابات را نامشروع می سازم، این گزینه های شما است ای مردم ».

این گزارش می افزاید، فریدمن  جمهوریخواهان را که دراین زمینه در برابر ترامپ نیاستاده اند مورد انتقاد قرار داد.

ستون نویس نیویورک تایمز در ادامه به سی ان ان گفت: این حزبی بود که در روز همایش خود و معرفی ترامپ بعنوان نامزد نهایی این حزب درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، فاقد هرگونه دستور العملی بود  و اساسا اعلام کردند هرآنچه ترامپ بخواهد ، ما هم همان را می خواهیم؛ اگر امروز نهراسید، اگر از آنچه که می تواند رخ دهد وحشت نداشته باشید، احتمالا انتخاباتی خصمانه و پر منازعه در پیش رو خواهیم داشت.

فریدمن افزود: دیگر یقینا قرار است تا انتخاباتی منازعانه داشته باشیم و اگر ترامپ برنده شود در فکرم که چهار سال آینده چه وضعی  خواهیم داشت.

ترامپ چهارشنبه گذشته از  دادن پاسخی روشن به این پرسش خبرنگاران که چنانچه درانتخابات آبان ماه از جو بایدن رقیب دموکرات خود ببازد، آماده است تا قدرت را بطور مسالمت آمیزی واگذار کند، امتناع ورزد.

ترامپ در پی اصرار خبرنگاران در دادن چنین تعهدی گفته بود: باید ببینیم چه پیش می‌آید، صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم (ریاست‌جمهوری من را) خواهیم داشت.

درحالی فریدمن در تحلیل خود نسبت به احتمال وقوع یک جنگ داخلی در آمریکا هشدار داد که روزهای اخیر بسیاری از چهره های سیاسی در آمریکا به اظهارات ترامپ درباره انتقال قدرت واکنش نشان دادند.

رهبر اقلیت دموکرات ها: ترامپ لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد

چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات ها در سنا، دوم مهرماه و در واکنش به این اظهارت ترامپ به سی ان ان گفته بود:  این آدمی است که فاقد وجاهت، صداقت، درستکاری  و ارزش در سیستم آمریکا است، وی لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد ، رای دهندگان آمریکایی اجازه نخواهند داد تا ترامپ یک دیکتاتور شود و درس خود را از این کار خواهد آموخت.

بایدن: ترامپ حرف بی ربط زیاد می زند

جو بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگان درباره ادعای اخیر ترامپ درمورد اینکه در صورت باخت انتقال قدرت مسالمت آمیز را به زیر سوال برده است،  گفت: مگر ما  درچه کشوری زندگی می کنیم، ترامپ حرف بی ربط زیاد زده است، نمی دانم چه بگویم، متعجبم.

میت رامنی؛آمریکا بلاروس دیگری است

میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت «یوتا»  آمریکا نیز در واکنش به گفته ترامپ در پیام توئیتری نوشته بود: اساس دموکراسی انتقال مسالمت آمیز قدرت است، بدون آن (آمریکا) «بلاروس» خواهد بود.

پیش بینی رئیس اسبق سیا از تبدیل شدن آمریکا به آلمان نازی دیگر

«مایکل هیدن» رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تحلیلی از سیاست های داخلی آمریکا، در ۱۱ تیرماه ۱۳۹۷ به سی ان ان گفته بود: نمی گویم که ترامپ هیتلر است و یا دولت او به نوعی یک دولت (حزب) نازی است، اما آنچه که می گویم این است که اتفاقات زیادی دراین کشور درحال رخ دادن است؛ مرا به یاد «برلین» ۱۹۳۳ می اندازد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار شود  و به گفته تحلیلگران ترامپ از هم اکنون درصدد زمینه چینی ادعای  تقلب در آرا در صورت رای نیاوردن در این انتخابات است.

Share