پرداخت هزینه‌های ایثارگران به مراکز درمانی به‌روز شد

تشریح اقدامات بنیاد شهید برای حل مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران

در ٢۵ شهریور امسال ١٢٠٠ میلیارد تومان، برای بیمه تکمیلی ایثارگران پرداخت شد و همه مطالبات انباشته ایثارگران، در ماه قبل بصورت کامل پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پرداخت بدهی دولت به شرکت بیمه گر و به‌روز شدن پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران خبر داد.
روز سوم مهرماه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در پاسخ به نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات بیمه دی و خدمات دهی به جانبازان و ایثارگران دستور فوری خطاب به سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران صادر کرد و خواستار حل مشکلات جانبازان و ایثارگران و ارائه گزارش در این زمینه شد.
حالا سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقداماتی که در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران انجام شده است ادامه داد: نامه نماینده مردم اصفهان تاریخ ۱۱ مرداد ۹۹ برای رئیس‌جمهور ارسال شده و متأسفانه در آن زمان به دلیل انباشته شدن بدهی‌ها، تعدادی از مراکز درمانی قرارداد خود را با شرکت بیمه دی لغو کرده بودند ولی در همین زمان کوتاه نسبت به برطرف کردن ریشه اصلی نارسایی موجود که همان انباشت بدهی به شرکت بیمه دی بود اقدام شده و خوشبختانه با همکاری برادر گرانقدر جناب آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از اوایل مرداد ماه سالجاری که نامه نماینده مردم شریف اصفهان نیز مربوط به همان تاریخ است بخش عمده‌ای از بدهی‌ها پرداخت شده و امیدواریم تا هفته آینده مشکلات ایثارگران در این بخش کاهش یابد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بدیهی است پرداخت بخشی از تعهدات سبب شده در حال حاضر پرداخت هزینه‌های درمانی اسناد مستقیم ایثارگران به‌روز شده و به محض تأیید مدارک ظرف مدت کوتاهی پرداخت انجام ‌گردد. این امر درکنار خدمات تعریف شده از قبیل دریافت اسناد درمانی درب منزل، امکان رهگیری هزینه‌های درمانی به صورت آنلاین، غربالگری کرونا، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ایثارگران، درمان در منزل و نظایر آن در تاریخ ارائه خدمات به ایثارگران سابقه نداشته است و رضایت نسبی ایثارگران عزیز را در پی داشته است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه تلاش برای رضایت ایثارگران از خدمات درمانی ادامه خواهد داشت تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم و مؤثر اخیر به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر به جامعه معزز ایثارگری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد که به موجب این تفاهم‌نامه سازمان تأمین اجتماعی مکلف گردید نسبت به انعقاد قرارداد مراجع درمانی خود با شرکت بیمه دی در راستای خدمات رسانی به ایثارگران عزیز اقدام نماید.
او گفت: در حوزه درمان بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و بدیهی است پس از پایان قرارداد بیمه تکمیلی فعلی تلاش می‌شود با بررسی‌های کارشناسی و استفاده از پتانسیل‌های درمانی کشور نواقص موجود برطرف شده و رضایت جامعه معزز ایثارگری بیش از گذشته حاصل گردد.
گفتنی است؛ قرارداد بیمه دی تا پایان آبان ماه ۹۹ است و بعد از این مدت مناقصه جدیدی صورت می‌گیرد.

یادآوری می‌شود: در ٢۵ شهریور امسال ١٢٠٠ میلیارد تومان، برای بیمه تکمیلی ایثارگران پرداخت شد و همه مطالبات انباشته ایثارگران، در ماه قبل بصورت کامل پرداخت شده است.
تشکل‌های شاهد و ایثارگر هم با صدور بیانیه‌ای، از دستور ریاست محترم جمهوری و پیگیریهای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسویه کلیه مطالبات جامعه ایثارگری در هفته دولت، تقدیر و تشکر کردند.

Share