آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند | اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دشمن ملت ایران هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور فعال ملت ایران در تمام عرصه ها اشاره کرد و گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها دشمن ملت ایران هستند بنابراین حسن ظن به دشمن به معنای ناخردمندی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت سالروز رحلت انسان کامل پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: فردا مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) است و سال های گذشته دل مردم در برای حضور در کنار مرقد این امام بزرگوار پر می زد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر امکانپذیر نیست البته عشق و دلدادگی مردم گیلان به امام رضا(ع) همیشگی است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری که از طریق ویدئوکنفرانس برای افسران دانشگاه های افسری پخش شد، اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مشکلات کشور قابل لمس است و هیچکس آن را انکار نمی کند اما علاج این مشکلات در خارج نیست و علاج مشکلات اقتصادی کشور در داخل است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی ها نام عقل و عقلانیت را می آورند و منظور آنها ترسیدن است، تصریح کرد: ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا خالی کردن میدان عقلانیت نیست بنابراین باید دستگاه محاسباتی را حفظ کنیم و نگذاریم دچار اختلال شود.

آیت الله فلاحتی به اعمال تحریم های مالی جدید توسط آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز آمریکایی ها سخت ترین تحریم ها را بر ملت ایران اعمال کرده اند اما مردم ما زبانزد بوده و مقاومت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت ایران ترفند دشمن محو و نابود خواهد شد، بیان کرد: بعضی غرب گرایان و لیبرال منش های داخلی هنوز کشور را رها نکردند و همیشه نغمه ترس سر می دهند و می گویند ایران برای عبور از مشکلات باید به قانون “اف ای تی اف” بپیوندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها تصریج فرمودند نسخه غربی ها برای جوامع بشری به ویژه ایران سازوکار درستی نیست و شاهد آن برجام است که تاوان سختی در برجام دادیم اما بعضی از سیاسیون آن را توجیه می کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مسئولان مواظب لبخندهای دشمن باشند، خاطرنشان کرد: غربی ها هیچ جا با ملت ایران ابراز همدردی نکردند و این نسخه های غربی همانند برجام هیچ منفعتی برای ملت ایران ندارد.

وی به سلب آرامش ملت های محروم توسط آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: اروپایی ها هرجا توانستند از پشت به ملت ایران خنجر زدند اما آنها که دنبال کاه و یونجه خود هستند می خواهند ملت ها را ذلیل کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران در تمام عرصه ها حضور فعال دارند، اظهار کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها دشمن ملت ایران هستند و چگونه می توان به آنها دل بست بنابراین حسن ظن به دشمن به معنای ناخردمندی است.

آیت الله فلاحتی یه میدان نیاوردن حقوقدانان در برجام اشاره کرد و گفت: انقلابیون نگذارند دوباره فریب لبخندهای اروپایی ها را بخوریم.

وی همچنین پیرامون عفت، شرم و حیا در مسائل جنسی، بیان کرد: یکی از سبک های زندگی برای فرد مسلمان رعایت عفت، شرم و حیا در مسائل جنسی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه شهوت جنسی باید در راستای ازدواج استفاده شود، تصریح کرد: اسلام از آغاز زندگی مشترک زوجین برنامه دارد و برای شهوت جنسی آدابی تعیین شده است.

Share